Opublikowano: 06.05.2024
III Konferencja Naukowa
Doktorantów Szkoły Doktorskiej
Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
Technika, styl, estetyka i interpretacja dzieła muzycznego
Koncert Doktorantów Szkoły Doktorskiej AMFN w Bydgoszczy
kierownictwo merytoryczne i organizacja:
dr hab. Elżbieta Szczurko
Dyrektor Szkoły Doktorskiej
17.05 – 18.05. 2024
Bydgoszcz
Piątek, 17 maja 2024, Aula Akademii Muzycznej, ul. Słowackiego 7
15.00
Otwarcie Konferencji – JM Rektor prof. dr hab. Elżbieta Wtorkowska
Słowo Dyrektora Szkoły Doktorskiej – dr hab. Elżbieta Szczurko
15.15
Przewodniczenie: prof. dr hab. Anna Nowak
dr hab. Wojciech Ślusarczyk, prof. UMK, Collegium Medicum UMK
Wykład gościnny: Muzyka – harmonia – medycyna
Sławomir Drózd, Instrumentalistyka/flet traverso, rok III
Instrumentalista w utworze wokalno-instrumentalnym
Szymon Nehring, Instrumentalistyka/fortepian, rok III
Józef Hofmann, Ignacy Friedman, Herman Nehring – kontekst, powiązania, inspiracje
Mikołaj Sarad, Instrumentalistyka/saksofon, rok I
Oblicza symetrii w utworze „Mirages” na saksofon sopranowy i fortepian Vincenta Davida
Przerwa kawowa
17.00
Przewodniczenie: dr hab. Aleksandra Kłaput-Wiśniewska, prof. Uczelni
Łukasz Kurzawski, Reżyseria Dźwięku, rok I
Dźwięk 3D na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, czyli 7.2.4 w 114
Daniel Cebula-Orynicz, Jazz i Muzyka Estradowa/wokalistyka jazzowa, rok III
Produkcja muzyczna we współczesnej muzyce jazzowej
Monika Pietruszewska, Instrumentalistyka/obój, rok III
Przewaga oboju nad rożkiem angielskim – czy jest zasadna?
Dorota Nowak, Wokalistyka, rok II
Współczesne środki wokalne w wybranych polskich utworach muzyki nowej
Sobota, 18 maja 2024, godz. 18.00, Sala koncertowa Akademii Muzycznej, ul. Gdańska 20
Program koncertu
Martin Grayson – Suite for Oboe Alone
I. Moderato, II. Minuet, III. Pastorale, IV. Rhapsody
Monika Pietruszewska – rożek angielski
Johann Adolf Hasse – Kantata “Quel vago seno, o Fille”
Dorota Nowak – sopran
Sławomir Drózd – flet traverso
Ewa Witczak – wiolonczela barokowa
Dorota Zimna – klawesyn
Fryderyk Chopin – Berceuse Des-dur op. 57
Józef Hofmann – Etiuda na lewą rękę C-dur op. 32
Herman Nehring – Humoreska
Szymon Nehring – fortepian
Patryk Kusiak – Orszak faryzejski – Dionizje z cyklu PoGłosy mitów (prawykonanie)
Dorota Nowak – sopran
Patryk Kusiak – fortepian
Alexandros Markeas – Danzza na saksofon altowy solo
Takashi Yoshimatsu – Fuzzy Bird Sonata na saksofon altowy i fortepian
I. Run, bird
Mikołaj Sarad – saksofon
Kacper Żaromski – fortepian
Elvis Costello – God Give Me Strength
Daniel Cebula-Orynicz – Tree
Gigi Gryce – Social Call
Daniel Cebula-Orynicz – śpiew
Adam Lemańczyk – fortepian
Prowadzenie: Elżbieta Szczurko
dr hab. Wojciech Ślusarczyk, prof. UMK, absolwent Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, kierownik Działu Historii Medycyny i Farmacji Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy; kustosz dyplomowany. Specjalizuje się w historii polskiego aptekarstwa. Jest autorem i współautorem dziewięciu monografii z tego zakresu.
Szkoła Doktorska Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, działająca od 1 października 2019 roku, prowadzi kształcenie w dziedzinie sztuki, dyscyplinie artystycznej sztuki muzyczne, według następujących programów: kompozycja, teoria muzyki, reżyseria dźwięku, instrumentalistyka, wokalistyka, dyrygentura, jazz i muzyka rozrywkowa.
Funkcję Dyrektora Szkoły Doktorskiej (od 2019) pełni dr hab. Elżbieta Szczurko, prof. Uczelni.
Doktoranci Szkoły Doktorskiej:
Rok I Łukasz Kurzawski – Reżyseria Dźwięku
Promotor: prof. dr hab. Barbara Okoń-Makowska
Promotor pomocniczy: dr Michał Szostakowki
Mikołaj Sarad – Instrumentalistyka/saksofon
Promotor: dr hab. Włodzimierz Spodymek
Rok II Dorota Nowak – Wokalistyka
Promotor: prof. dr hab. Agata Zubel
Promotor pomocniczy: dr Joanna Freszel
Rok III Daniel Cebula-Orynicz – Jazz i Muzyka Estradowa/wokalistyka jazzowa
Promotor: dr hab. Joanna Żółkoś-Zagdańska, prof. Uczelni
Sławomir Drózd – Instrumentalistyka/flet traverso
Promotor: Michael Schmidt-Casdorff
Promotor pomocniczy: ad. dr hab. Dorota Zimna
Szymon Nehring – Instrumentalistyka/fortepian
Promotor: prof. dr hab. Katarzyna Popowa-Zydroń
Monika Pietruszewska – Instrumentalistyka/obój, rożek angielski
Promotor: prof. dr hab. Krzysztof Wroniszewski