Wydział Instrumentalny

Studia pierwszego stopnia

Studia drugiego stopnia

Kadra

Plany Studiów

Studia I stopnia, 3-letnie

Kierunek: Instrumentalistyka

NASI ABSOLWENCI

  • posiadają wiedzę dotyczącą repertuaru w zakresie swojego instrumentu;
  • potrafią wykorzystać zdobyte umiejętności warsztatowe i artystyczne w indywidualnej oraz zbiorowej pracy nad utworem i przygotowaniem repertuaru koncertowego;
  • formułują swoje koncepcje artystyczne w sposób zrozumiały, przez co są w stanie nawiązać współpracę w zespole kameralnym oraz prowadzić dialog ze słuchaczami o zróżnicowanym stopniu przygotowania do odbioru muzyki klasycznej.

PO UKOŃCZENIU STUDIÓW MAGISTERSKICH ABSOLWENCI MOGĄ ROZWIJAĆ
SWOJĄ KARIERĘ ZAWODOWĄ W SZCZEGÓLNOŚCI POPRZEZ PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI:

  • artystycznej (solowej, kameralnej i orkiestrowej, jako korepetytor i akompaniator);
  • edukacyjnej (po uzyskaniu kwalifikacji pedagogicznych);
  • poprzez podjęcie studiów trzeciego stopnia (doktoranckich).

ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI ABSOLWENCI MOGĄ UGRUNTOWAĆ I ROZWINĄĆ
W RAMACH STUDIÓW TRZECIEGO STOPNIA ORAZ POPRZEZ:

  • działalność zawodową solisty, kameralisty lub muzyka orkiestrowego;
  • dalszy rozwój umiejętności kreowania własnego wizerunku artystycznego;
  • podjęcie działalności organizacyjnej w ramach zespołów kameralnych, stowarzyszeń,
  • związków twórczych, związków zawodowych, rad artystycznych, zdobywania środków finansowych na prowadzenie działalności (stypendia, granty) itp.

TYM SIĘ WYRÓŻNIAMY!

  • kameralna i przyjazna atmosfera studiów pozwala w naturalny sposób rozwinąć indywidualne zdolności studentów. To zaleta bliskiego kontaktu z wykładowcami, współpracy w zespołach kameralnych i spotkań w gronie studenckim.

STUDIA II STOPNIA, 2-LETNIE

Kierunek: Instrumentalistyka

NASI ABSOLWENCI

  • posiadają wiedzę dotyczącą repertuaru w zakresie swojego instrumentu;
  • potrafią wykorzystać zdobyte umiejętności warsztatowe i artystyczne w indywidualnej oraz zbiorowej pracy nad utworem i przygotowaniem repertuaru koncertowego;
  • formułują swoje koncepcje artystyczne w sposób zrozumiały, przez co są w stanie nawiązać współpracę w zespole kameralnym oraz prowadzić dialog ze słuchaczami o zróżnicowanym stopniu przygotowania do odbioru muzyki klasycznej.

PO UKOŃCZENIU STUDIÓW MAGISTERSKICH ABSOLWENCI MOGĄ ROZWIJAĆ
SWOJĄ KARIERĘ ZAWODOWĄ W SZCZEGÓLNOŚCI POPRZEZ PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI:

  • artystycznej (solowej, kameralnej i orkiestrowej, jako korepetytor i akompaniator);
  • edukacyjnej (po uzyskaniu kwalifikacji pedagogicznych);
  • poprzez podjęcie studiów trzeciego stopnia (doktoranckich).

ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI ABSOLWENCI MOGĄ UGRUNTOWAĆ I ROZWINĄĆ
W RAMACH STUDIÓW TRZECIEGO STOPNIA ORAZ POPRZEZ:

  • działalność zawodową solisty, kameralisty lub muzyka orkiestrowego;
  • dalszy rozwój umiejętności kreowania własnego wizerunku artystycznego;
  • podjęcie działalności organizacyjnej w ramach zespołów kameralnych, stowarzyszeń,
  • związków twórczych, związków zawodowych, rad artystycznych, zdobywania środków finansowych na prowadzenie działalności (stypendia, granty) itp.

TYM SIĘ WYRÓŻNIAMY!

  • kameralna i przyjazna atmosfera studiów pozwala w naturalny sposób rozwinąć indywidualne zdolności studentów. To zaleta bliskiego kontaktu z wykładowcami, współpracy w zespołach kameralnych i spotkań w gronie studenckim.

Kierunek: Instrumentalistyka, specjalność: Kameralistyka

O STUDIACH

Kameralistyka to specjalność przeznaczona dla zespołów (od duetów do kwintetów), na które istnieje oryginalna literatura muzyczna.

Podczas studiów nawiązujemy wiele muzycznych znajomości i nabieramy doświadczenie w różnych składach wykonawczych. Wiele z tych artystycznych przyjaźni okazuje się na tyle ciekawych i perspektywicznych, że chcielibyśmy już podczas studiów skupić się na kameralistyce, zdobywając umiejętności gry zespołowej pod okiem wybitnego pedagoga. Dla takich właśnie zespołów stworzyliśmy tę specjalność. Jeżeli planujecie przygotowywać się na konkursy, chcecie nagrać profesjonalną płytę, zależy wam aby zaistnieć na rynku muzycznym, te studia pomogą rozwinąć wasz potencjał i zainspirują do dalszych artystycznych poszukiwań.

Nasi wykładowcy to m. in.: Piotr Reicher (Kwartet „Camerata”), Katarzyna Kluza, Karalina Orsik-Sauter (Kwartet „Atma”), Andrzej Bauer, Bartłomiej Wezner, Marcin Sikorski.

Kierunek: Instrumentalistyka, specjalność: Kameralistyka fortepianowa

O STUDIACH

Kameralistyka fortepianowa to specjalność przeznaczona dla pianistów pragnących specjalizować się w grze z innymi instrumentami i zdobyć szeroki repertuar związany z tym obszarem działalności artystycznej.

Wielu artystów dostrzega niekwestionowaną rolę pianisty kameralisty, który stanowi nieocenione wsparcie dla każdego instrumentalisty sięgającego po repertuar utworów z towarzyszeniem fortepianu. Osiągniecie mistrzostwa w tej dziedzinie to przepustka do fascynujących muzycznych kontaktów i interesujących zawodowych perspektyw.

Nasi wykładowcy to specjaliści w wykonawstwie z danymi instrumentami, współpracujący zarówno ze znanymi profesorami, z wybitnymi wykonawcami, jak również oficjalni akompaniatorzy renomowanych konkursów instrumentalnych, m. in. Radosław Kurek, Marcin Sikorski, Bartłomiej Wezner.

Kierunek: Instrumentalistyka, specjalność: Korepetycja i coaching wokalny

O STUDIACH

Współpraca pianisty ze śpiewakiem ma kilka profesjonalnych odsłon. Chcemy wam zaproponować podstawy profesjonalnego coachingu i korepetycji wokalnej. Czym zajmuje się̨ coach wokalny a czym korepetytor? Definicje są̨ różne, choć z wieloma punktami wspólnymi: najważniejsza to bycie zewnętrznym uchem śpiewaka w wielu sytuacjach: indywidualnych prób i spotkań́, ale również̇ podczas prób w operze na etapie prób z dyrygentem i solistami.

To wejście w świat opery, jej historii i librett, podstawy emisji wokalnej i fonetyki czterech głównych operowych jeżyków. To kreowanie interpretacji partii operowej od jej samych początków. To świat teatru operowego i świat głosu ludzkiego. Oferujemy praktyki w Operze Nova w Bydgoszczy i w produkcjach operowych Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz współpracę z wybitnymi dyrygentami – Maciejem Figasem, Piotrem Wajrakiem, Michałem Dworzyńskim.

Kadra

Katedra Fortepianu

Kierownik Katedry: dr hab. Mariusz Klimsiak

prof. dr hab. Ewa Pobłocka

prof. dr hab. Katarzyna Popowa-Zydroń

prof. dr hab. Maria Murawska

prof. dr hab. Jerzy Sulikowski

prof. dr hab. Jarosław Drzewiecki

dr hab. Małgorzata Furche-Jurczyk, prof. uczelni

dr hab. Katarzyna Rajs, prof. uczelni

dr hab. Piotr Kępiński, prof. uczelni

dr hab. Anna Stempin-Jasnowska, prof. uczelni

ad. dr hab. Agata Nowakowska-Gumiela

dr Stefan Wojtas, prof. dydaktyczny

ad. dr Paweł Wakarecy

ad. dr Adam Kośmieja

ad. dr Michał Szymanowski

Katedra Instrumentów Smyczkowych, Gitary i Harfy

Kierownik Katedry: dr hab. Joanna Krempeć-Kaczor, prof. uczelni

Skrzypce:

prof. dr hab. Paweł Radziński

prof. dr hab. Marcin Baranowski

dr hab. Katarzyna Bąkowska, prof. uczelni

dr hab. Bolesław Siarkiewicz, prof. uczelni

dr hab. Avadij Brodski, prof. uczelni

dr hab. Jan Romanowski, prof. uczelni

dr hab. Jacek Ropski, prof. uczelni

ad. dr Michał Szałach

ad. dr Mariusz Patyra

Altówka:

prof. dr hab. Piotr Reichert

prof. dr hab. Lech Bałaban

ad. dr Jadwiga Stanek

as. Karalina Orsik-Sauter

wykł. Michał Kot

Wiolonczela:

prof. dr hab. Andrzej Bauer

prof. dr hab. Renata Marzec

dr hab. Bartosz Koziak, prof. uczelni

dykt. dr Cecylia Stanecka

as. Magdalena Bojanowicz

Kontrabas:

dr hab. Joanna Krempeć-Kaczor, prof. uczelni

wykł. Jacek Kujawski

Gitara:

ad. dr Krzysztof Pełech

Harfa:

wykł. Małgorzata Komorowska

Współpracownicy Katedry:

Skrzypce:

dr Aldona Cisewska

mgr Katarzyna Gluza

mgr Monika Skruszewicz

Altówka:

mgr Zbigniew Milewski

Gitara:

mgr Marcin Chiliński

Katedra Instrumentów Dętych, Perkusji i Akordeonu

Kierownik Katedry: prof. dr hab. Grzegorz Jurczyk

Flet:

prof. dr hab. Jadwiga Kotnowska

prof. dr hab. Andrzej Łęgowski

as. Agnieszka Bartoszewicz

Obój:

dr hab. Krzysztof Wroniszewski, prof. uczelni

Klarnet:

ad. dr Zenon Kitowski

ad. dr Przemysław Buczek

Waltornia:

wykł. Wojciech Bryliński

Fagot:

prof. dr hab. Grzegorz Dąbrowski

Trąbka:

prof. dr hab. Roman Gryń

ad. dr Tomasz Gluska

Puzon:

wykł. Paweł Kalicki

Perkusja:

prof. dr hab. Grzegorz Jurczyk

Saksofon:

ad. dr Włodzimierz Spodymek

Akordeon:

prof. dr hab. Jerzy Kaszuba

dr hab. Stanisław Miłek, prof. uczelni

Współpracownicy Katedry:

Klarnet:

mgr Andrzej Dudziński

mgr Konrad Nowakowski

Tuba:

mgr Kazimierz Kmieć

Perkusja:

mgr Waldemar Franczyk

Katedra Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej

Kierownik Katedry: prof. dr hab. Urszula Bartkiewicz.

Klawesyn:

prof. dr hab. Urszula Bartkiewicz

ad. dr Dorota Zimna

wykł. dr Justyna Woś

Organy:

prof. dr hab. Piotr Grajter

prof. dr hab. Radosław Marzec

Flet traverso:

Michael Schmidt-Casdorff

Obój barokowy:

Magdalena Karolak

Trąbka naturalna:

as. Michał Tyrański

Skrzypce barokowe, altówka barokowa:

Daniel Deuter

as. Marcin Tarnawski

wykł. dr Michał Marcinkowski

Wiolonczela barokowa:

Markus Möllenbeck

wykł. dr Ewa Witczak

Viola da gamba, kontrabas barokowy:

Christian Zincke

Lutnia:

Anton Birula

Basso continuo:

wykł. dr Marek Przywarty

instr. Paweł Pawłowicz

Współpracownicy Katedry:

Magdalena Sikorska – flet traverso

Sławomir Drózd – flet traverso

Anna Kowalska-Birula – lutnia

Szymon Olszański – organy

Ewa Golińska – skrzypce barokowe

Katedra Kameralistyki Fortepianowej

Kierownik Katedry: dr hab. Bartłomiej Wezner, prof. AMFN

dr hab. Joanna Czapińska-Wróblewska, prof. uczelni

dr hab. Magdalena Swatowska, prof. uczelni

dr hab. Marcin Sikorski, prof. uczelni

dr hab. Radosław Kurek, prof. uczelni

wykł. dr Agnieszka Kozło

st. wykł. Maria Kukier-Turkiewicz

wykł. Katarzyna Nowaczewska-Manthey

wykł. Kaja Papierska

wykł. Rafał Błaszczyk

wykł. Viola Łukaszewska

wykł. Jennifer Schroeder

wykł. Rafał Dobrzyński

Współpracownicy Katedry:

Emilia Biskupska

Tomas Quevedo

Adam Kałduński

Aleksandra Szamocka

PLANY STUDIÓW

Sprawdź ważne informacje: