Studia pierwszego stopnia
Studia drugiego stopnia
NASI ABSOLWENCI
PO UKOŃCZENIU STUDIÓW MAGISTERSKICH ABSOLWENCI MOGĄ ROZWIJAĆ
SWOJĄ KARIERĘ ZAWODOWĄ W SZCZEGÓLNOŚCI POPRZEZ PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI:
ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI ABSOLWENCI MOGĄ UGRUNTOWAĆ I ROZWINĄĆ
W RAMACH STUDIÓW TRZECIEGO STOPNIA ORAZ POPRZEZ:
TYM SIĘ WYRÓŻNIAMY!
Zapisy na egzaminy wstępne w systemie IRK:
NASI ABSOLWENCI
PO UKOŃCZENIU STUDIÓW MAGISTERSKICH ABSOLWENCI MOGĄ ROZWIJAĆ
SWOJĄ KARIERĘ ZAWODOWĄ W SZCZEGÓLNOŚCI POPRZEZ PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI:
ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI ABSOLWENCI MOGĄ UGRUNTOWAĆ I ROZWINĄĆ
W RAMACH STUDIÓW TRZECIEGO STOPNIA ORAZ POPRZEZ:
TYM SIĘ WYRÓŻNIAMY!
Zapisy na egzaminy wstępne w systemie IRK:
O STUDIACH
Kameralistyka to specjalność przeznaczona dla zespołów (od duetów do kwintetów), na które istnieje oryginalna literatura muzyczna.
Podczas studiów nawiązujemy wiele muzycznych znajomości i nabieramy doświadczenie w różnych składach wykonawczych. Wiele z tych artystycznych przyjaźni okazuje się na tyle ciekawych i perspektywicznych, że chcielibyśmy już podczas studiów skupić się na kameralistyce, zdobywając umiejętności gry zespołowej pod okiem wybitnego pedagoga. Dla takich właśnie zespołów stworzyliśmy tę specjalność. Jeżeli planujecie przygotowywać się na konkursy, chcecie nagrać profesjonalną płytę, zależy wam aby zaistnieć na rynku muzycznym, te studia pomogą rozwinąć wasz potencjał i zainspirują do dalszych artystycznych poszukiwań.
Nasi wykładowcy to m. in.: Piotr Reicher (Kwartet „Camerata”), Katarzyna Kluza, Karalina Orsik-Sauter (Kwartet „Atma”), Andrzej Bauer, Bartłomiej Wezner, Marcin Sikorski.
Zapisy na egzaminy wstępne w systemie IRK:
O STUDIACH
Kameralistyka fortepianowa to specjalność przeznaczona dla pianistów pragnących specjalizować się w grze z innymi instrumentami i zdobyć szeroki repertuar związany z tym obszarem działalności artystycznej.
Wielu artystów dostrzega niekwestionowaną rolę pianisty kameralisty, który stanowi nieocenione wsparcie dla każdego instrumentalisty sięgającego po repertuar utworów z towarzyszeniem fortepianu. Osiągniecie mistrzostwa w tej dziedzinie to przepustka do fascynujących muzycznych kontaktów i interesujących zawodowych perspektyw.
Nasi wykładowcy to specjaliści w wykonawstwie z danymi instrumentami, współpracujący zarówno ze znanymi profesorami, z wybitnymi wykonawcami, jak również oficjalni akompaniatorzy renomowanych konkursów instrumentalnych, m. in. Radosław Kurek, Marcin Sikorski, Bartłomiej Wezner.
Zapisy na egzaminy wstępne w systemie IRK:
O STUDIACH
Współpraca pianisty ze śpiewakiem ma kilka profesjonalnych odsłon. Chcemy wam zaproponować podstawy profesjonalnego coachingu i korepetycji wokalnej. Czym zajmuje się̨ coach wokalny a czym korepetytor? Definicje są̨ różne, choć z wieloma punktami wspólnymi: najważniejsza to bycie zewnętrznym uchem śpiewaka w wielu sytuacjach: indywidualnych prób i spotkań́, ale również̇ podczas prób w operze na etapie prób z dyrygentem i solistami.
To wejście w świat opery, jej historii i librett, podstawy emisji wokalnej i fonetyki czterech głównych operowych jeżyków. To kreowanie interpretacji partii operowej od jej samych początków. To świat teatru operowego i świat głosu ludzkiego. Oferujemy praktyki w Operze Nova w Bydgoszczy i w produkcjach operowych Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz współpracę z wybitnymi dyrygentami – Maciejem Figasem, Piotrem Wajrakiem, Michałem Dworzyńskim.
Zapisy na egzaminy wstępne w systemie IRK:
Katedra Fortepianu
Kierownik Katedry: dr hab. Mariusz Klimsiak
prof. dr hab. Ewa Pobłocka
prof. dr hab. Katarzyna Popowa-Zydroń
prof. dr hab. Maria Murawska
prof. dr hab. Jarosław Drzewiecki
dr hab. Małgorzata Furche-Jurczyk, prof. uczelni
dr hab. Katarzyna Rajs, prof. uczelni
dr hab. Piotr Kępiński, prof. uczelni
dr hab. Grzegorz Mania, prof. uczelni
dr hab. Anna Stempin-Jasnowska, prof. uczelni
dr hab. Paweł Wakarecy, prof. uczelni
ad. dr hab. Agata Nowakowska-Gumiela
dr Stefan Wojtas, prof. dydaktyczny
ad. dr Adam Kośmieja
ad. dr Michał Szymanowski
Rafał Blechacz, prof. dydaktyczny
Katedra Skrzypiec
Kierownik Katedry: dr hab. Jan Romanowski, prof. uczelni
prof. dr hab. Paweł Radziński
prof. dr hab. Marcin Baranowski
dr hab. Katarzyna Bąkowska, prof. uczelni
dr hab. Bolesław Siarkiewicz, prof. uczelni
dr hab. Avadij Brodski, prof. uczelni
ad. dr Michał Szałach
ad. dr Mariusz Patyra
wykł. dr Aldona Cisewska
instr. Monika Skruszewicz
Współpracownicy Katedry:
mgr Katarzyna Gluza
Katedra Instrumentów Dętych, Perkusji i Akordeonu
Kierownik Katedry: prof. dr hab. Grzegorz Jurczyk
Flet:
prof. dr hab. Jadwiga Kotnowska
prof. dr hab. Andrzej Łęgowski
as. Agnieszka Bartoszewicz
Obój:
prof. dr hab. Krzysztof Wroniszewski
Klarnet:
ad. dr Zenon Kitowski
ad. dr Przemysław Buczek
Waltornia:
wykł. Wojciech Bryliński
Fagot:
prof. dr hab. Grzegorz Dąbrowski
Trąbka:
prof. dr hab. Roman Gryń
ad. dr Tomasz Gluska
Puzon:
wykł. Paweł Kalicki
Perkusja:
prof. dr hab. Grzegorz Jurczyk
instr. Bartosz Bielak
Saksofon:
ad. dr Włodzimierz Spodymek
Akordeon:
prof. dr hab. Jerzy Kaszuba
dr hab. Stanisław Miłek, prof. uczelni
Współpracownicy Katedry:
Klarnet:
mgr Konrad Nowakowski
Tuba:
mgr Kazimierz Kmieć
Katedra Altówki, Wiolonczeli, Kontrabasu, Gitary i Harfy
Kierownik Katedry: prof. dr hab. Joanna Krempeć-Kaczor
Altówka:
prof. dr hab. Piotr Reichert
prof. dr hab. Lech Bałaban
ad. dr Jadwiga Stanek
as. Karalina Orsik
wykł. Michał Kot
Wiolonczela:
prof. dr hab. Andrzej Bauer
prof. dr hab. Renata Marzec
dr hab. Bartosz Koziak, prof. uczelni
ad. dr Cecylia Stanecka
as. Magdalena Bojanowicz
Kontrabas:
prof. dr hab. Joanna Krempeć-Kaczor
Gitara:
prof. dr Krzysztof Pełech
Harfa:
as. Małgorzata Komorowska
Współpracownicy Katedry:
Altówka:
mgr Zbigniew Milewski
Kontrabas
mgr Jan Nowicki
Gitara:
mgr Marcin Chiliński
Katedra Kameralistyki Fortepianowej
Kierownik Katedry: dr hab. Bartłomiej Wezner, prof. uczelni
dr hab. Joanna Czapińska-Wróblewska, prof. uczelni
dr hab. Magdalena Swatowska, prof. uczelni
dr hab. Marcin Sikorski, prof. uczelni
dr hab. Radosław Kurek, prof. uczelni
wykł. dr Agnieszka Kozło
st. wykł. Maria Kukier-Turkiewicz
wykł. Katarzyna Nowaczewska-Manthey
wykł. Kaja Papierska
wykł. Rafał Błaszczyk
wykł. Viola Łukaszewska
wykł. Jennifer Schroeder
wykł. Rafał Dobrzyński
Współpracownicy Katedry:
Emilia Biskupska
Tomas Quevedo
Adam Kałduński
Aleksandra Szamocka
Katedra Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej
Kierownik Katedry: prof. dr hab. Urszula Bartkiewicz.
Klawesyn:
prof. dr hab. Urszula Bartkiewicz
ad. dr Dorota Zimna
as. dr Justyna Woś
Organy:
prof. dr hab. Radosław Marzec
wykł. Szymon Olszański
Flet traverso:
Michael Schmidt-Casdorff
Obój barokowy:
Magdalena Karolak
Trąbka naturalna:
as. dr Michał Tyrański
Skrzypce barokowe, altówka barokowa:
Daniel Deuter
as. dr Marcin Tarnawski
wykł. dr Michał Marcinkowski
Wiolonczela barokowa:
Matthias Bergman
Viola da gamba, kontrabas barokowy:
Christian Zincke
wykł. dr Łukasz Macioszek
Lutnia:
Anton Birula
Basso continuo:
ad. dr Marek Przywarty
instr. Paweł Pawłowicz
Współpracownicy Katedry:
Sławomir Drózd – flet traverso
Anna Kowalska-Birula – lutnia
Ewa Golińska – skrzypce barokowe
W roku akademickim 2021/2022
Pierwszy stopień:
Drugi stopień