https://fst.iai-tabah.ac.id/slot-dana/ https://teknik.stahnmpukuturan.ac.id/slot88/ http://diopeni.appdevel.cirebonkota.go.id/slot88/ http://sidara.appdevel.cirebonkota.go.id/slot123/

Wydział Instrumentalny

Studia pierwszego stopnia

Studia drugiego stopnia

Kadra

Plany Studiów

Studia I stopnia, 3-letnie

Kierunek: Instrumentalistyka

NASI ABSOLWENCI

  • posiadają wiedzę dotyczącą repertuaru w zakresie swojego instrumentu;
  • potrafią wykorzystać zdobyte umiejętności warsztatowe i artystyczne w indywidualnej oraz zbiorowej pracy nad utworem i przygotowaniem repertuaru koncertowego;
  • formułują swoje koncepcje artystyczne w sposób zrozumiały, przez co są w stanie nawiązać współpracę w zespole kameralnym oraz prowadzić dialog ze słuchaczami o zróżnicowanym stopniu przygotowania do odbioru muzyki klasycznej.

PO UKOŃCZENIU STUDIÓW MAGISTERSKICH ABSOLWENCI MOGĄ ROZWIJAĆ
SWOJĄ KARIERĘ ZAWODOWĄ W SZCZEGÓLNOŚCI POPRZEZ PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI:

  • artystycznej (solowej, kameralnej i orkiestrowej, jako korepetytor i akompaniator);
  • edukacyjnej (po uzyskaniu kwalifikacji pedagogicznych);
  • poprzez podjęcie studiów trzeciego stopnia (doktoranckich).

ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI ABSOLWENCI MOGĄ UGRUNTOWAĆ I ROZWINĄĆ
W RAMACH STUDIÓW TRZECIEGO STOPNIA ORAZ POPRZEZ:

  • działalność zawodową solisty, kameralisty lub muzyka orkiestrowego;
  • dalszy rozwój umiejętności kreowania własnego wizerunku artystycznego;
  • podjęcie działalności organizacyjnej w ramach zespołów kameralnych, stowarzyszeń,
  • związków twórczych, związków zawodowych, rad artystycznych, zdobywania środków finansowych na prowadzenie działalności (stypendia, granty) itp.

TYM SIĘ WYRÓŻNIAMY!

  • kameralna i przyjazna atmosfera studiów pozwala w naturalny sposób rozwinąć indywidualne zdolności studentów. To zaleta bliskiego kontaktu z wykładowcami, współpracy w zespołach kameralnych i spotkań w gronie studenckim.

STUDIA II STOPNIA, 2-LETNIE

Kierunek: Instrumentalistyka

NASI ABSOLWENCI

  • posiadają wiedzę dotyczącą repertuaru w zakresie swojego instrumentu;
  • potrafią wykorzystać zdobyte umiejętności warsztatowe i artystyczne w indywidualnej oraz zbiorowej pracy nad utworem i przygotowaniem repertuaru koncertowego;
  • formułują swoje koncepcje artystyczne w sposób zrozumiały, przez co są w stanie nawiązać współpracę w zespole kameralnym oraz prowadzić dialog ze słuchaczami o zróżnicowanym stopniu przygotowania do odbioru muzyki klasycznej.

PO UKOŃCZENIU STUDIÓW MAGISTERSKICH ABSOLWENCI MOGĄ ROZWIJAĆ
SWOJĄ KARIERĘ ZAWODOWĄ W SZCZEGÓLNOŚCI POPRZEZ PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI:

  • artystycznej (solowej, kameralnej i orkiestrowej, jako korepetytor i akompaniator);
  • edukacyjnej (po uzyskaniu kwalifikacji pedagogicznych);
  • poprzez podjęcie studiów trzeciego stopnia (doktoranckich).

ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI ABSOLWENCI MOGĄ UGRUNTOWAĆ I ROZWINĄĆ
W RAMACH STUDIÓW TRZECIEGO STOPNIA ORAZ POPRZEZ:

  • działalność zawodową solisty, kameralisty lub muzyka orkiestrowego;
  • dalszy rozwój umiejętności kreowania własnego wizerunku artystycznego;
  • podjęcie działalności organizacyjnej w ramach zespołów kameralnych, stowarzyszeń,
  • związków twórczych, związków zawodowych, rad artystycznych, zdobywania środków finansowych na prowadzenie działalności (stypendia, granty) itp.

TYM SIĘ WYRÓŻNIAMY!

  • kameralna i przyjazna atmosfera studiów pozwala w naturalny sposób rozwinąć indywidualne zdolności studentów. To zaleta bliskiego kontaktu z wykładowcami, współpracy w zespołach kameralnych i spotkań w gronie studenckim.

Kierunek: Instrumentalistyka, specjalność: Kameralistyka

O STUDIACH

Kameralistyka to specjalność przeznaczona dla zespołów (od duetów do kwintetów), na które istnieje oryginalna literatura muzyczna.

Podczas studiów nawiązujemy wiele muzycznych znajomości i nabieramy doświadczenie w różnych składach wykonawczych. Wiele z tych artystycznych przyjaźni okazuje się na tyle ciekawych i perspektywicznych, że chcielibyśmy już podczas studiów skupić się na kameralistyce, zdobywając umiejętności gry zespołowej pod okiem wybitnego pedagoga. Dla takich właśnie zespołów stworzyliśmy tę specjalność. Jeżeli planujecie przygotowywać się na konkursy, chcecie nagrać profesjonalną płytę, zależy wam aby zaistnieć na rynku muzycznym, te studia pomogą rozwinąć wasz potencjał i zainspirują do dalszych artystycznych poszukiwań.

Nasi wykładowcy to m. in.: Piotr Reicher (Kwartet „Camerata”), Katarzyna Kluza, Karalina Orsik-Sauter (Kwartet „Atma”), Andrzej Bauer, Bartłomiej Wezner, Marcin Sikorski.

Zapisy na egzaminy wstępne w systemie IRK:

▲▲▲Wróć do spisu kierunków i specjalności▲▲▲

Kierunek: Instrumentalistyka, specjalność: Kameralistyka fortepianowa

O STUDIACH

Kameralistyka fortepianowa to specjalność przeznaczona dla pianistów pragnących specjalizować się w grze z innymi instrumentami i zdobyć szeroki repertuar związany z tym obszarem działalności artystycznej.

Wielu artystów dostrzega niekwestionowaną rolę pianisty kameralisty, który stanowi nieocenione wsparcie dla każdego instrumentalisty sięgającego po repertuar utworów z towarzyszeniem fortepianu. Osiągniecie mistrzostwa w tej dziedzinie to przepustka do fascynujących muzycznych kontaktów i interesujących zawodowych perspektyw.

Nasi wykładowcy to specjaliści w wykonawstwie z danymi instrumentami, współpracujący zarówno ze znanymi profesorami, z wybitnymi wykonawcami, jak również oficjalni akompaniatorzy renomowanych konkursów instrumentalnych, m. in. Radosław Kurek, Marcin Sikorski, Bartłomiej Wezner.

Zapisy na egzaminy wstępne w systemie IRK:

▲▲▲Wróć do spisu kierunków i specjalności▲▲▲

Kierunek: Instrumentalistyka, specjalność: Korepetycja i coaching wokalny

O STUDIACH

Współpraca pianisty ze śpiewakiem ma kilka profesjonalnych odsłon. Chcemy wam zaproponować podstawy profesjonalnego coachingu i korepetycji wokalnej. Czym zajmuje się̨ coach wokalny a czym korepetytor? Definicje są̨ różne, choć z wieloma punktami wspólnymi: najważniejsza to bycie zewnętrznym uchem śpiewaka w wielu sytuacjach: indywidualnych prób i spotkań́, ale również̇ podczas prób w operze na etapie prób z dyrygentem i solistami.

To wejście w świat opery, jej historii i librett, podstawy emisji wokalnej i fonetyki czterech głównych operowych jeżyków. To kreowanie interpretacji partii operowej od jej samych początków. To świat teatru operowego i świat głosu ludzkiego. Oferujemy praktyki w Operze Nova w Bydgoszczy i w produkcjach operowych Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz współpracę z wybitnymi dyrygentami – Maciejem Figasem, Piotrem Wajrakiem, Michałem Dworzyńskim.

Zapisy na egzaminy wstępne w systemie IRK:

▲▲▲Wróć do spisu kierunków i specjalności▲▲▲

Kadra

Katedra Fortepianu

Kierownik Katedry:
dr hab. Mariusz Klimsiak, prof. ucz.

Członkowie Katedry:
prof. Ewa Pobłocka
prof. Katarzyna Popowa-Zydroń
prof. Maria Murawska
prof. Jarosław Drzewiecki
prof. Małgorzata Furche-Jurczyk
prof. Katarzyna Rajs
dr hab. Piotr Kępiński, prof. ucz.
dr hab. Anna Stempin-Jasnowska, prof. ucz.
dr hab. Agata Nowakowska-Gumiela
dr hab. Paweł Wakarecy
dr hab. Adam Kośmieja
dr Michał Szymanowski

Katedra Kameralistyki Fortepianowej

Kierownik katedry:
dr hab. Bartłomiej Wezner, prof. ucz.

Członkowie Katedry:
dr hab. Bartłomiej Wezner, prof. ucz.
dr hab. Joanna Czapińska, prof. ucz.
dr hab. Radosław Kurek, prof. ucz.
dr hab. Marcin Sikorski, prof. ucz.
dr hab. Magdalena Swatowska, prof. ucz.
dr hab. Grzegorz Mania, prof. ucz.
st. wykł. Maria Kukier-Turkiewicz
st. wykł. Kaja Papierska
wykł. dr Agnieszka Kozło
wykł. dr Rafał Błaszczyk
wykł. Katarzyna Nowaczewska-Manthey
wykł. Jennifer Schroeder
wykł. Rafał Dobrzyński
instr. Jan Bieniasz
instr. Emilia Biskupska
instr. Kacper Żaromski

Współpracownicy Katedry Kameralistyki Fortepianowej:
ad. dr Alicja Tarczykowska
instr. Magdalena Holec
instr. Weronika Sobecka
mgr Tomas Quevedo
mgr Adam Kałduński
mgr Aleksandra Szamocka

Katedra Skrzypiec

Kierownik katedry:
dr hab. Jan Romanowski, prof. ucz.

Członkowie katedry:
prof. Paweł Radziński
prof. Marcin Baranowski
dr hab. Katarzyna Bąkowska, prof. ucz.
dr hab. Avadij Brodski, prof. ucz.
dr hab. Bolesław Siarkiewicz, prof. ucz.
ad. dr Michał Szałach
ad. dr Mariusz Patyra
wykł. dr Aldona Cisewska
wykł. dr Katarzyna Gluza
instr. Monika Orłowska

Katedra Altówki, Wiolonczeli, Kontrabasu i Gitary

Kierownik katedry:
prof. Joanna Krempeć-Kaczor

Członkowie katedry:

Altówka
prof. Piotr Reichert
prof. Lech Bałaban
dr hab. Krzysztof Komendarek-Tymendorf
ad. dr Jadwiga Stanek
as. dr Karalina Orsik
mgr Zbigniew Milewski

Wiolonczela
prof. Andrzej Bauer
prof. Renata Marzec
dr hab. Bartosz Koziak
dr Cecylia Stanecka
dr Magdalena Bojanowicz-Koziak

Kontrabas
prof. Joanna Krempeć-Kaczor
instr. Jan Nowicki

Gitara
prof. Krzysztof Pełech
instr. Marcin Chiliński

Katedra Instrumentów Dętych Blaszanych, Perkusji i Akordeonu

Kierownik Katedry:
prof. Grzegorz Jurczyk

Członkowie Katedry:

Waltornia:
wykł. Wojciech Bryliński

Trąbka:
prof. Roman Gryń
ad. dr Tomasz Gluska

Puzon:
wykł. Paweł Kalicki

Tuba / Eufonium:
mgr Kazimierz Kmieć

Perkusja:
prof. Grzegorz Jurczyk
instr. Bartosz Bielak

Akordeon
prof. Jerzy Kaszuba
dr hab. Stanisław Miłek, prof. ucz.

Katedra Instrumentów Dętych Drewnianych i Harfy

Kierownik katedry:
ad. dr hab. Włodzimierz Spodymek

Członkowie katedry:

Flet:
dr Magda Morus-Fijałkowska
as. Agnieszka Bartoszewicz

Obój:
prof. Krzysztof Wroniszewski

Klarnet:
ad. dr Zenon Kitowski
ad. dr Przemysław Buczek
mgr Konrad Nowakowski

Fagot:
prof. Grzegorz Dąbrowski

Saksofon:
ad. dr hab. Włodzimierz Spodymek

Harfa
as. Małgorzata Komorowska

Katedra Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej

Kierownik katedry:
prof. Urszula Bartkiewicz

Członkowie katedry:

Klawesyn
prof. Urszula Bartkiewicz
dr hab. Dorota Zimna
dr Marek Przywarty
dr Justyna Woś
mgr Katarzyna Wesołowska

Organy
prof. Radosław Marzec
wykł. Szymon Olszański

Flet traverso
mgr Michael Schmidt-Casdorff
mgr Sławomir Drózd

Obój historyczny
mgr Magdalena Karolak

Trąbka naturalna
dr Michał Tyrański

Skrzypce historyczne, altówka historyczna
mgr Daniel Deuter
dr Michał Marcinkowski
dr Marcin Tarnawski

Wiolonczela historyczna
mgr Matthias Bergmann

Viola da gamba
mgr Christian Zincke

Violone
mgr Christian Zincke
dr Łukasz Macioszek

Lutnia
Anton Birula
Anna Kowalska-Birula

Basso continuo
instr. Paweł Pawłowicz

PLANY STUDIÓW

Przejdź na stronę z aktualnymi planami studiów tutaj.

Sprawdź ważne informacje:

slot88 slot88 slot88 megasloto visa33 megasloto