https://fst.iai-tabah.ac.id/slot-dana/ https://teknik.stahnmpukuturan.ac.id/slot88/ http://diopeni.appdevel.cirebonkota.go.id/slot88/ http://sidara.appdevel.cirebonkota.go.id/slot123/

as. Małgorzata Komorowska

m.komorowska@amfn.pl

Harfistka, koncertująca solowo oraz z wybitnymi zespołami, wszechstronny muzyk prowadzący wielokierunkowe działania artystyczne, pedagog, terapeuta muzyką, oligofrenopedagog.  Artystka o doświadczeniu koncertowym zarówno klasycznym jak i łącząca klasykę z jazzem i muzyką rozrywkową.

Absolwentka klasy harfy prof. Bogumiły Lutak-Modrinć krakowskiej Akademii Muzycznej i Katedry Interpretacji Muzyki Współczesnej (dyplom z wyróżnieniem – 1994). Studiowała również Psychologię na Uniwersytecie Warszawskim. Nauczyciel dyplomowany (2018).

W latach 1998-2007 pozostawała pod artystyczną opieką prof. Ursuli Holliger (Perfezionamento e di Interpretazione Musicale di Sermoneta, Włochy). Doskonaliła swój warsztat także na kursach mistrzowskich u Susan Mildonian, Dawida Watkinsa.

Stała współpraca (2000-2007) harfistki z orkiestrą Sinfonia Varsovia zaowocowała koncertami w najbardziej prestiżowych salach (Carnegie Hall, Théatre des Champs Elysées , Herkulessaal, Suntory Hall w Tokio), udziałem w renomowanych festiwalach (Salzburgu, Gstaad – Yehudi Menuhin Festival, La Folle Journée) oraz nagraniami CD/DVD (m.in. z Krzysztofem Pendereckim, Jerzym Maksymiukiem, Jackiem Kasprzykiem, José Curą, Krzesimirem Dębskim, Michałem Lorencem, Michelem Corbozem, Nigelem Kennedym – Polish Spirit (EMI Classics) nagroda – Echo Klassik 2008 oraz Fryderyk 2008 w kategorii Album Roku – Muzyka Symfoniczna i Koncertująca). 

Ma w swoim dorobku koncerty i nagrania dzieł literatury symfonicznej, operowej, musicalowej i filmowej we współpracy także z New European Orchestra, Filharmonią Narodową, Polską Orkiestrą Radiową, Filharmonią Poznańską, Capellą Bydgostiensis, Filharmonią Śląską, Filharmonią Wrocławską, orkiestrą NFM, Teatrem Roma, Filharmonią Częstochowską, Operą Bytomską.

Bogaty repertuar dzieł chóralnych, oryginalnie przeznaczonych na śpiew i harfę solową wykonuje ze znakomitymi chórami: New English Singers, University Of Manitoba Singers, New European Singers, Schola Cantorum Bialostociensis, Pueri Cantant, Sine Nomine, Poznańskie Słowiki, Izrael Kibbutz Choir. Zapraszana jako solistka na międzynarodowe festiwale (m.in.: Festival Pontino, Music Festival w Salzburgu, Usti nad Labem, Gaude Mater, Wielkie rocznice – Haendel 2009 pod batutą Paula Esswooda na Zamku Królewskim w Warszawie). 
Dokonuje autorskich aranżacji, kompozycji i improwizacji harfowych, koncertując i nagrywając regularnie w projektach fusion łączących klasykę z jazzem. Głos jej instrumentu brzmi w wielu projektach i rejestracjach m.in. Continentals Orchestra & Choir, M. Urbaniaka – Live in Holy City, Grzecha Piotrowskiego, Alchemika, Mate.O – „Zapominam o sobie” /Niepojęta łaska, „Accustic Room 47”, „Transitus” J.Mencla, Chopin na 5 kontynentach M. Pomianowskiej, Ann Hawkins – „Journey On”, Justyny Steczkowskiej, Joanny Lewandowskiej- „Najwcześniej najpóźniej”, „Zimowych piosenkach” Piasecznego/Krajewskiego, Pawła Zareckiego, Janusza Stokłosy, Betlejem w Polsce, CD/DVD live z koncertów JSJD – projektów Marcina Pospieszalskiego, P. Goliński – Oratorium z harfą elektryczną.

Współtworzy duety z fletem (Jadwiga Kotnowska), piłą sopranową (Jolanta Sosnowska), sopranem (Barbara Abramowicz). Różnorodne stylistycznie programy prezentuje z zespołami kwartetu smyczkowego (Kwartet Pomorski, Fair Play Quartet), kwartetu dętego (A quatrro), Cracow Brass Quintet i na nagraniach płytowych, m.in. Gloria Hosanna, z A Ceromony of Carolls  B.Brittena (na chór i harfę, 1995), Metafrazy na flet i harfę (1998), Rajski ptak na sopran i harfę (2000), Water Spirit (na harfę celtycką solo,2007),  Una Impresion para el Serrucho y Arpa (na piłę sopranową i harfę celtycką, 2009).

Interdyscyplinarność artystyczna Małgorzaty Komorowskiej ma swój wyraz w licznych koncertach połączonych z wernisażami, wykładami, muzykoterapią oraz w tworzeniu projektów literacko – muzycznych z najwybitniejszymi aktorami (Brigittą Assheuer, Jarosławem Gajewskim, Jerzym Łazewskim, Olgierdem Łukaszewiczem, Zofią Kucówną, Wojciechem Malajkatem, Małgorzatą Niemirską, Ewą Segedą, Magdaleną Warzechą, Jerzym Zelnikiem) oraz wykonywaniu autorskiej muzyki do spektakli teatralnych.

Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Harfowego oraz Christian Art Centre z siedzibą w Rotterdamie.