https://fst.iai-tabah.ac.id/slot-dana/ https://teknik.stahnmpukuturan.ac.id/slot88/ http://diopeni.appdevel.cirebonkota.go.id/slot88/ http://sidara.appdevel.cirebonkota.go.id/slot123/

mgr Anna Marta Konopka

Choreografka, pedagożka tańca, twórczyni ruchu scenicznego, związana z Akademią Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy oraz Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego na Wydziale Edukacji Muzycznej, gdzie prowadzi zajęcia z tańca, ruchu scenicznego i rytmiki z metodyką. Założycielka i choreografka Akademickiego Teatru Tańca, z którym zrealizowała m.in. spektakle „adoW” (2024) oraz „BKO-ja?” (2025, choreografia i reżyseria). Tancerka Teatru Tańca „GONG” w Radomiu i m.in.Teatrze Powszechnym im.Jana Kochanowskiego w Radomiu. Członkini „Polskiego Forum Choreologicznego”.

Współpracuje z instytucjami kultury, teatrami i chórami w całej Polsce – m.in. z Teatrem Szwalnia w Łodzi („Smuga cienia”), Mazowieckim Instytutem Kultury („To nie tak jak myślisz”), Polską Filharmonią „Baltica” w Słupsku („O Alaska, Madagaskar!”), Toruńską Orkiestrą Symfoniczną czy zespołami chóralnymi „Medicantares” oraz „Chamber Choir Bydgoszcz” (który w 2024 roku zdobył Grand Prix Polskiej Chóralistyki a autorem ruchu scenicznego była właśnie A.Konopka).

Jako choreografka i twórczyni ruchu scenicznego zrealizowała liczne projekty teatralne, muzyczne i filmowe, m.in. choreografię do rewii „Retro Show – Rewia Burleski”,spektaklu „Uliczka Tradycji”, bajki muzycznej „Jaś i Małgosia” (reż. Karolina Pesta), musicalu akademickiego „Skrzypek na dachu” oraz ruch sceniczny do spektaklu dyplomowego „Herbert Ornitolog” (reż. Witold Szulc). Jej prace prezentowane były m.in. podczas Opolskiego Festiwalu Tańca, gdzie pełniła również rolę wykładowczyni (warsztaty z Broadway jazzu).

Współtworzyła choreografię do filmu „Nędzarz i Madame” (reż. Witold Ludwik). Jej choreografie zdobywały nagrody, w tym II miejsce w Ogólnopolskim Turnieju Tańca „Fale, Loki, Koki” (2017) z zespołem Jagielski Dance Project.

Autorka licznych inicjatyw edukacyjnych i popularyzatorskich – m.in. cyklu koncertów choreograficznych „Interpretacja – Ruch – Taniec” (od 2023), „Ruch na warsztat” (AM Bydgoszcz), warsztatów z operowania rekwizytem i „Fosse Jazz” oraz wydarzeń towarzyszących Międzynarodowemu Dniu Tańca (organizując również obchody na Wydziale Edukacji Muzycznej z zaproszonymi gośćmi) Współtworzyła projekt MIUD (Muzyczny Integracyjny Uniwersytet Muzyczny) jako choreografka i pedagożka.

Brała udział w licznych szkoleniach, m.in. w paryskim „Harmonic Dance Studio” i Londyńskim „Pineaple Dance Studio” oraz w „Steps on Broadway”, „Broadway Dance Centrer” w Nowym Jorku. Prowadziła również autorskie warsztaty, m.in. „Ruch sceniczny osób z niepełnosprawnością” (Teatr Śląski, 2024) oraz „Ruch w muzyce chóralnej” w ramach Legnica Cantat 55 (2025).

Jej praca artystyczna koncentruje się na łączeniu ekspresji ruchowej z muzyką i tekstem, tworząc przestrzeń dialogu pomiędzy ciałem, dźwiękiem i przekazem scenicznym.