dr hab. Joanna Krempeć-Kaczor, profesor uczelni

Kontrabasistka;  ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. W okresie nauki była laureatką kilku nagród krajowych konkursów muzycznych (Gdańsk, Elbląg) oraz finalistką Ogólnopolskiego Konkursu Kontrabasistów im. A.B. Ciechańskiego w Poznaniu (1992). Zdobyła również I nagrodę na X Międzynarodowym Konkursie Kontrabasowym im. F. Gregory w Kromĕriž (Czechy) oraz stypendia ówczesnego Ministra Kultury i Sztuki. Obecnie prowadzi klasę kontrabasu w rodzimej uczelni oraz w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych im. A. Rubinsteina w Bydgoszczy i Zespole Szkół Muzycznych im. K. Szymanowskiego w Toruniu. Od 2003 roku pracuje także na stanowisku muzyk – solista Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Pomorskiej im. I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy. W 2021 roku została przyjęta do grona Konsultantów Centrum Edukacji Artystycznej. Jest jurorem konkursów kontrabasowych i przesłuchań CEA. Prowadzi zajęcia podczas kursów muzycznych: Janowieckie Interpretacje Muzyki
im. J. Walaska w Janowcu nad Wisłą, Das Bassini-Camp w Trebnitz koło Berlina oraz
Bass Baltica w Koszalinie, których jest pomysłodawcą i kierownikiem artystycznym. W latach 2006 – 2008 prowadziła klasę kontrabasu w ramach Letnich Kursów Muzycznych w Mławie. Od 2013 roku pracuje na stanowisku profesora uczelni AMFN w Bydgoszczy, a od 2016 roku jest Kierownikiem Katedry Instrumentów Smyczkowych, Gitary i Harfy. Kontrabasistka ma koncie kilka solowych albumów CD: Unique pieces for double bass&piano (2021), Mój magiczny kontrabas (2016), Młody kontrabasista (2015), Nexus – płyta nagrana w kwintecie smyczkowym Spring Quintet (2014), Adolf Mišek – Sonaty na kontrabas i fortepian (2010), a także nagranie video z Orkiestrą Filharmonii Pomorskiej  I Koncertu na kontrabas i orkiestrę smyczkową Jacka P. Kujawskiego udostępnione na platformie Youtube.  Chętnie występuje w różnych miastach Polski oraz poza jej granicami, prezentując koncerty solowe i utwory z zakresu muzyki kameralnej;  gra na kontrabasie zbudowanym przez włoskiego mistrza Giuseppe Pedrazzini z przełomu XIX i XX wieku.