As. dr Manuel Antonio Domínguez Salas

Manuel Domínguez Salas – Rozpoczął swoją edukację muzyczną w rodzinnym Meksyku, jako student perkusji pod kierunkiem prof. Pablo Anguiano w Mexico City. Do Polski wyemigrował w 2002 roku, aby studiować kompozycję w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego pod kierunkiem profesora Marka Jasińskiego, którą ukończył w 2006 roku otrzymując dyplom magisterski z kompozycji. W 2010 r. w tej samej uczelni ukończył studia magisterskie o specjalności Teoria Muzyki pod kierunkiem profesor dr hab. Anny Nowak. W 2021 roku obronił pracę doktorską z dziedziny teorii muzyki w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie pod kierunkiem prof. dr hab. Anny Nowak. Jego badania skoncentrowały się na Teorii kompozycji discontinuum-continuum meksykańskiego kompozytora Julio Estrady, z wyszczególnieniem jej podstaw filozoficznych, estetycznych i kulturowych oraz odwzorowania tej teorii w kreacji artystycznej, która z niej się wywodzi. Równolegle w latach 2014-2021 studiował filozofię twórczości muzycznej pod kierunkiem dr. Julio Estrady w Laboratorio de la Creación Musical (LACREMUS) UNAM w Meksyku. Jest autorem różnych artykułów naukowych związanych z muzyką współczesną XX i XXI wieku, związanych z technikami mikropolifonicznymi w kompozycji, a także pojęciem macro timbre w muzyce Julio Estrady. Jako perkusista brał udział w wielu koncertach w kraju i za granicą, na festiwalach międzynarodowych, konkursach i warsztatach jazzowych, m.in.: SIM (School for Improvisational Music), gdzie doskonalił swoje umiejętności pod okiem takich wybitnych jazzmanów jak: Steve Coleman, Ralph Alessi, Ravi Coltrane, Jim Black oraz Newman Taylor Baker w Nowym Jorku. W 2000 r. otrzymał stypendium na studia w Berkeley College of Music w Bostonie na wydziale jazzu oraz stypendium artystyczne Instytutu Muzyki i Tańca w 2020 roku. Jego utwory prawykonane zostały na koncertach i festiwalach w kraju i za granicą.

Obecnie jego zainteresowania w ramach badań naukowych dotyczą aspektów filozoficznych w  twórczości muzycznej i ich odniesienia do procesu tworzenia dzieła muzycznego w oparciu o założenia teorii filozoficznej Charlesa Sandersa Peirce’a zwanej rozumowaniem abdukcyjnym. 

Obok pracy w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, prowadzi działalność pedagogiczną jako nauczyciel przedmiotów teoretycznych w różnych Szkołach Muzycznych w Polsce, między innymi: PSM I st. im. Karola Kurpińskiego we Wschowie, PSM I st. im. Janiny Garści w Tczewie, OSM I i II im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku, a obecnie pracuje od 2013 roku w PSM I i II st. im. Karola Szymanowskiego w Płocku.