ad. dr Kamila Kułakowska

Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej II st. w klasie fortepianu oraz Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy (dyplom z wyróżnieniem). Swoje umiejętności doskonaliła podczas licznych mistrzowskich kursów wokalnych prowadzonych m.in. przez: prof. Ch. Hampe (Karlsruhe), prof. Ch. Elssnera (Drezno) oraz prof. H. Łazarską (Wiedeń)
Jest laureatką wielu konkursów m.in.: XII Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (II miejsce oraz nagroda specjalna za wykonanie arii Paminy z opery “Czarodziejski flet” W.A. Mozarta), VI Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (nagroda specjalna Fundacji Kościuszkowskiej z Nowego Jorku), III Ogólnopolskiego Konkursu Złote Głosy w Warszawie (I miejsce oraz nagroda specjalna za wykonanie arii operetkowej), III Konkursu Wokalnego im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy (II miejsce (I miejsca nie przyznano) oraz szereg nagród specjalnych m.in Programu II Polskiego Radia), VIII Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Dusznikach Zdroju (nagroda specjalna), III Konkursu Wokalnego im. Haliny Halskiej we Wrocławiu (III miejsce oraz nagroda specjalna za wykonanie utworu współczesnego).
Debiutowała partią Papageny w Berlinie w roku 2004. W sezonie artystycznym 2004/2005 związana była z Operą na Zamku w Szczecinie, gdzie kreowała postaci głównie w operach W.A. Mozarta i S. Moniuszki.
Brała udział w wielu festiwalach, wśród których warto wymienić: VI Festiwal Belcanto (Nałęczów), Festiwal Hoffmannowski (Poznań), XVII Międzynarodowy Festiwal Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych (Katowice), 45. Festiwal Moniuszkowski (Kudowa Zdrój), Ars Cameralis (Kraków), Łańcuch IV (Warszawa), Vivat Moniuszko (Szczecin), Międzynarodowy Festiwal Kalejdoskop Form Muzycznych (Sopot) oraz Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans (Wrocław).
Prowadzi ożywioną działalność koncertową. Występuje na scenach zarówno w kraju jak i poza jego granicami (Austria, Bułgaria, Holandia, Niemcy, Rumunia, Szwecja). Śpiewała w wielu prestiżowych salach koncertowych. Można ją było usłyszeć m.in.: w Filharmonii Narodowej w Warszawie, w Studiu Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie, w Operze Narodowej w Kluż (Rumunia), w Filharmonii Narodowej w Sofii (Bułgaria), w Mozarteum w Salzburgu (Austria) i w wielu innych miejscach.
W swoim repertuarze posiada dzieła operowe (m.in. Amor z opery „Orfeusz i Eurydyka” Ch.W. Glucka, Pamina, I Dama oraz Papagena z opery „Czarodziejski flet” W.A. Mozarta, Zaida z opery „Zaida” W.A. Mozarta, Tatiana z opery „Eugeniusz Oniegin” P. Czajkowskiego, Małgosię z opery „Jaś i Małgosia” E. Humperdincka, Słowik z opery „Słowik” I. Strawińskiego, Bubikopf z opery „Cesarz Atlantyd” V. Ullmanna, Frederice z opery „Jakob Lenz” W. Rihma), operetkowe (m.in. Jola z operetki „Clivia” N. Dostala) oraz oratoryjno-kantatowe (m.in. „Stabat Mater” G.B Pergolesiego oraz K. Szymanowskiego, „Mesjasz” G.F. Haendla, „Magnificat” J.S. Bacha, „Requiem” W.A. Mozarta). Dużym zainteresowaniem darzy również lirykę wokalną, której oddaje się z wielką pasją. W jej repertuarze znajduje się ponad 200 pieśni.
Pracowała z wieloma wybitnymi dyrygentami, wśród których warto wymienić: Valery Gergiev (spektakl “Trojanie” H. Berlioza w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie),
Modestas Pitrenas (spektakl “Słowik” I. Strawińskiego w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie).
W 2012 roku otrzymała tytuł doktora sztuki w dziedzinie wokalistka. Od 2013 roku prowadzi klasę śpiewu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.