https://fst.iai-tabah.ac.id/slot-dana/ https://teknik.stahnmpukuturan.ac.id/slot88/ http://diopeni.appdevel.cirebonkota.go.id/slot88/ http://sidara.appdevel.cirebonkota.go.id/slot123/

ad. dr Agnieszka Piass

a.piass@amfn.pl

Urodziła się w Poznaniu. W roku 2002 ukończyła z wyróżnieniem Wydział Wokalno-Aktorski w klasie śpiewu prof. Katarzyny Rymarczyk w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. W latach 2000/2001 była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W roku 2004 ukończyła studia podyplomowe w Hochschule für Musik C. M. von Webera w Dreźnie w klasie prof. Ch. Elssnera. W tym czasie była stypendystką niemieckiej Fundacji DAAD w Bonn.
Jest laureatką wielu konkursów wokalnych w kraju i za granicą, między innymi: I Konkurs Pieśni Polskiej im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy (1998 – III miejsce i wyróżnienie specjalne), I Konkurs Sopranowy im. Haliny Halskiej we Wrocławiu (2000 – I miejsce i wyróżnienie specjalne), V Międzyuczelniany Konkurs Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie (2001 – III miejsce), Festiwal dla młodych śpiewaków w Rheinsbergu – Niemcy (2000 – partia Hrabiny Almaviva w „Weselu Figara” W.A. Mozarta, 2001 – G. Rossini „Petite Messe solennelle” – partia sopranowa).W 2007 roku została finalistką VI Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. St. Moniuszki- nagroda specjalna od Fundacji L.van Beethovena oraz wykonanie partii Mimi w Cyganerii G. Pucciniego od Lwowskiego Teatru Narodowego.
Liczne koncerty i gale operowe w Polsce i poza granicami, między innymi: 2000 – Gala Operowa z towarzyszeniem Stadtsoper Kapelle w Berlinie, 2000 1 2001 – Gala Operowa z towarzyszeniem Brandenburger Orchestra w Rheinsbergu.W 2001 roku była uczestniczką Festiwalu Vratislavia Cantans gdzie wykonywała partię solową w „Petite Messe solennelle” G. Rossiniego pod batutą Prof. St. Stuligrosza.
W roku 2002 podczas V Międzynarodowego Festiwalu Chórów Uniwersyteckich w Poznaniu Universitas Cantans – prapremierowe wykonanie i nagranie Symfonii na sopran solo i chóry „Nihil homine miribilius” pod batutą kompozytora Krzesimira Dębskiego.(nagranie CD)
W roku 2004 partia sopranowa w produkcji „Viellicht war ich ein Azteke” – 6 współczesnych oper z całego świata. W tym też roku zaśpiewała partię Paminy w „Czarodziejskim flecie” W.A. Mozarta w Operze na Zamku w Szczecinie pod batutą W. Kunca.
W latach 2005- 2014 solistka Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie debiutowała rolą Donny Elviry w „Don Giovannim” W.A. Mozarta.
W listopadzie 2005 wykonała solową partię sopranową w „Te Deum” S. Mathusa, skomponowanym na otwarcie katedry Frauenkirche w Dreźnie – Filharmonia Drezdeńska pod batutą Kurta Masura (nagranie CD).
Nagranie CD z Symfonią Nova Warszawa – „Stabat Mater” A. Dvorzaka (nagranie CD), „Msza Koronacyjna” W. A. Mozarta (Nagranie CD), „Requiem” W. A. Mozarta.
Dokonała nagrania programu telewizyjnego „Europejskie Święta Bożego Narodzenia” w Bamberg, z telewizją Monachium.
Solistka Opery Narodowej Teatru Wielkiego – 2004 debiut „Dama Pikowa” P. Czajkowskiego – Liza, pod batutą K. Korda (reż. M. Treliński).
2006 – premiera Pamina w „Czarodziejskim Flecie” W.A. Mozarta (pod batutą K. Korda, reż. A. Freyer), 2009 premiera – Madeline Usher w „Zagładzie domu Usherów” Ph. Glassa (dyr. W. Michniewski, reż. B. Wysocka).
2007 Operą Bałtycką w Gdańsku – Mimi w „Cyganerii” G. Pucciniego (dyr. J. Przybylski oraz W. Michniewski)
Od 2007 współpraca z bydgoską Operą Nova – tournee po Holandii i Belgii Cio-cio-san w „Madamie Butterfly” G. Pucciniego. Od tego też roku do teraz śpiewa tę partię na deskach Opery Nova. 2008 – tournee po Holandii i Belgii jako Pamina w „Czarodziejskim flecie” W.A. Mozarta. Maj 2011 premiera w Operze Nova w Bydgoszczy – Mimi w „Cyganerii” G. Pucciniego (dyr. J. Knap, reż. M. Prus). 2012 to kolejne partie – Ulana w „Manru” I.J. Paderewskiego i Rusałka w „Rusałce” A. Dvoraka i 2013 – partia Neddy w „Pajacach”.
2008 cykl koncertów oratoryjnych w Chicago (USA).
W 2008 roku debiutowała na scenie Teatru Wielkiego w Krakowie partią Lizy w „Damie Pikowej” P. Czajkowskiego (dyr. I. Sowińska, reż. K. Nazar).
2008 debiut w Filharmonii Narodowej – „Stabat Mater” F. Poulenca (dyr. K. Urbański) i 2009-Festival Beethovenowski- partia Ludmilly w „Der Berggeist” L.Spohra – Nagranie CD (dyr. Ł. Borowicz)-nagranie CD.
W maju 2011 uczestniczyła w wykonaniu VIII Symfonii „Tysiąca” G, Mahlera na Festivalu „Gaude Mater” w Częstochowie, śpiewając parię solową II sopranu. (dyr. J Swoboda). Liczne koncerty i gale operowe w ramach Festivalu „Vivail Canto” w Cieszynie.
Od roku 2008 asystent na wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. A od 2013 zatrudniona na stanowisku adiunkta.

slot 88