Opublikowano: 06.05.2022
kierownictwo merytoryczne i organizacja:
dr hab. Elżbieta Szczurko
Dyrektor Szkoły Doktorskiej
20.05 – 21.05. 2022
Bydgoszcz
Piątek, 20 maja 2022, Aula Akademii Muzycznej, ul. Słowackiego 7
15.00
Otwarcie Konferencji – Prorektor prof. dr hab. Maria Murawska
Słowo Dyrektora Szkoły Doktorskiej – dr hab. Elżbieta Szczurko
Przewodniczenie: prof. dr hab. Anna Nowak
dr Magdalena Szwed, Collegium Medicum w Bydgoszczy
Wykład gościnny: Ciało w stresie
Sławomir Drózd, Instrumentalistyka/flet traverso, rok I
Toposy i retoryka muzyczna w „Sonacie” op. 1 nr 11 Johanna Adolfa Hassego
Katarzyna Gluza, Instrumentalistyka/kameralistyka/skrzypce, rok III
Ekspresja w kwartetach smyczkowych Karola Szymanowskiego i Maurice’a Ravela na podstawie wybranych aspektów wykonawczych
Szymon Nehring, Instrumentalistyka/fortepian, rok II
Herman Nehring – kompozytor zapomniany. Wokół stylistyki „Trois Préludes” op. 10
Przerwa kawowa
17.15
Przewodniczenie: prof. dr hab. Violetta Przech
Malwina Marciniak, Teoria Muzyki, rok III
III Koncert fortepianowy „Okruchy pamięci” Zygmunta Krauze a wybrane koncepcje narracji w muzyce
Patryk Kusiak, Kompozycja, rok II
Koła ekspresyjne – założenia architektoniczne własnej koncepcji twórczej
Daniel Cebula-Orynicz, Jazz i Muzyka Estradowa/wokalistyka jazzowa, rok II
Brzmienie głosu – twórcze kształtowanie indywidualnego stylu wykonawczego w jazzie
i muzyce estradowej
Sobota, 21 maja 2022, godz. 16.00, Sala Audytoryjna Domu Polskiego, ul. Grodzka 1
Program koncertu
Johann Adolf Hasse – Sonata op. 1 nr 11
Sławomir Drózd – flet traverso
Ewa Witczak – wiolonczela barokowa
Dorota Zimna – klawesyn
Maurice Ravel – Kwartet smyczkowy F-dur
I. Allegro moderato. Très doux
II. Assez vif. Très rythmé
Katarzyna Gluza – I skrzypce
Bartosz Kowalczyk – II skrzypce
Michał Kot – altówka
Edyta Słomska – wiolonczela
Patryk Kusiak – Forrest na fortepian solo
Patryk Kusiak – fortepian
William Bolcom, Twelve New Etudes for Piano
II. Récitatif
William Bolcom, The Garden of Eden
III. Serpent’s Kiss
Malwina Marciniak – fortepian
Herman Nehring, Trois Préludes op. 10
Karol Szymanowski – Mazurki op. 50 nr 11, 6, 17, 16
Szymon Nehring – fortepian
Prowadzenie: Elżbieta Szczurko
Dr Magdalena Szwed ukończyła studia psychologiczne na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od ponad 10 lat pracuje jako psycholog kliniczny w Szpitalu Uniwersyteckim im. dr. Antoniego Jurasza w Bydgoszczy. Jest adiunktem w Katedrze Neuropsychologii Klinicznej, na Wydziale Nauk o Zdrowiu Collegium Medicum w Bydgoszczy. Specjalizuje się w pracy indywidualnej i grupowej z dorosłymi oraz z dziećmi.
Szkoła Doktorska Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, działająca od 1 października 2019 roku, prowadzi kształcenie w dziedzinie sztuki, dyscyplinie artystycznej sztuki muzyczne, według następujących programów: kompozycja, teoria muzyki, instrumentalistyka, wokalistyka, dyrygentura, jazz i muzyka rozrywkowa. Funkcję Dyrektora Szkoły Doktorskiej pełni dr hab. Elżbieta Szczurko, prof. Uczelni.
Doktoranci Szkoły Doktorskiej:
Rok I Sławomir Drózd – Instrumentalistyka/flet traverso
Promotor: Michael Schmidt-Casdorff
Promotor pomocniczy: dr Dorota Zimna
Rok II Daniel Cebula-Orynicz – Jazz i Muzyka Estradowa/wokalistyka jazzowa
Promotor: dr hab. Joanna Żółkoś-Zagdańska, prof. Uczelni
Patryk Kusiak – Kompozycja
Promotor: prof. dr hab. Hanna Kulenty
Szymon Nehring – Instrumentalistyka/fortepian
Promotor: prof. dr hab. Katarzyna Popowa-Zydroń
Rok III Katarzyna Gluza – Instrumentalistyka/kameralistyka/skrzypce
Promotor: prof. dr hab. Piotr Reichert
Malwina Marciniak – Teoria Muzyki
Promotor: prof. dr hab. Anna Nowak
Monika Pietruszewska – Instrumentalistyka/obój
Promotor: dr hab. Krzysztof Wroniszewski, prof. Uczelni