Opublikowano: 28.04.2025
IV Konferencja Naukowa Doktorantów Szkoły Doktorskiej
Analiza i interpretacja, wykonanie i utrwalenie w nagraniu dzieła muzycznego
Piątek, 16 maja 2025
Aula Akademii Muzycznej, ul. Słowackiego 7
Program:
14.30
Otwarcie Konferencji – JM Rektor prof. dr hab. Elżbieta Wtorkowska
Słowo Dyrektora Szkoły Doktorskiej – dr hab. Elżbieta Szczurko, prof. Uczelni
Przewodniczenie: prof. dr hab. Violetta Przech
Dr hab. med. Anna Sinkiewicz, prof. UMK, Collegium Medicum UMK
Wykład gościnny: Fenomen głosu człowieka
Dorota Nowak, Wokalistyka, rok III
Nowe horyzonty sztuki wokalnej: między techniką a transcendencją
Łukasz Kurzawski, Reżyseria Dźwięku, rok II
Dietrich Buxtehude „Membra Jesu Nostri” – nagranie i postprodukcja barokowych kantat w systemie stereo i Dolby Atmos z wykorzystaniem eksperymentalnej metody mikrofonizacji 3D
Przerwa kawowa
16.30
Przewodniczenie: dr hab. Aleksandra Kłaput-Wiśniewska, prof. Uczelni
Paweł Pura, Model „diabelskiego młyna” w balladach Fryderyka Chopina – tradycja czy nowatorstwo?
Szymon Nehring, Instrumentalistyka/fortepian, rok III
Utwory Hermana Nehringa i Józefa Hofmanna w kontekście twórczości kompozytorów głównego nurtu. Przykłady analiz i porównań
Mikołaj Sarad, Instrumentalistyka/saksofon, rok II
Problematyka i różnorodność notacji współczesnych technik wykonawczych w utworach saksofonowych
Tomasz Herisz, Instrumentalistyka/perkusja, rok I
Możliwości interpretacyjne i problematyka wykonawcza utworów perkusyjnych z taśmą
kierownictwo naukowe:
dr hab. Elżbieta Szczurko
Dyrektor Szkoły Doktorskiej
Wstęp wolny. Liczba miejsc ograniczona.