Opublikowano: 19.09.2024
3 X 2024 Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy ul. Gdańska 20 |
|||
10.00–10.45, Sala Koncertowa Otwarcie konferencji prof. dr hab. Elżbieta Wtorkowska – dr Mieczysław Kominek – Prezes Związku Kompozytorów Polskich dr hab. Aleksandra Kłaput-Wiśniewska, prof. AMFN – Dziekan Wydziału Kompozycji, Teorii Muzyki i Reżyserii Dźwięku AMFN w Bydgoszczy Wręczenie Nagrody im. Księdza Prof. Hieronima Feichta prof. dr hab. Iwona Lindstedt – Przewodnicząca Jury dr hab. Beata Bolesławska-Lewandowska, prof. IS PAN – dr Szymon Godziemba-Trytek – Prorektor ds. naukowych, dydaktyki i spraw studenckich AMFN w Bydgoszczy, przedstawiciel Stowarzyszenia Autorów ZAiKS |
|||
10.45–11.30, Sala Koncertowa Wykład inauguracyjny Stefan Keym Absolute vs. program music? Alternatives to an outdated controversy and perception pattern prowadzenie – Iwona Lindstedt 11.30–11.45 dyskusja |
|||
11.45–12.30 Przerwa kawowa |
|||
Sekcja 1A prowadzenie Violetta Przech |
Sekcja 1B Sala baletowa prowadzenie Marcin Trzęsiok |
||
12.30–13.00 |
Violetta Kostka Semantyka muzyczna w świetle najnowszych publikacji |
12.30–13.00 |
Sławomira Żerańska-Kominek Mondenschein [Nacht liegt auf den fremden Wegen] Heinego-Brahmsa op. 85. O gatunkowej tożsamości pieśni romantycznej |
13.00–13.30 |
Irena Poniatowska |
13.00–13.30 |
Agnieszka Chwiłek |
13.30–14.00 |
Krzysztof Bilica „Muzyka absolutna” – problem źle postawiony albo Absolutnie nie mów „absolutnie” |
13.30–14.00 |
Anna Nowak |
14.00–14.30 |
Jacek Szerszenowicz Intencjonalność znaczeń czyli ontologia baby-jagi |
14.00–14.30 |
Malwina Marciniak |
14.30–16.00 Przerwa obiadowa |
|||
Sekcja 2A Sala koncertowa prowadzenie Rafał Ciesielski |
Sekcja 2B Sala baletowa prowadzenie Beata Bolesławska-Lewandowska |
||
16.00-–16.30 |
Krzysztof Rottermund Fantazja Moniuszkoiana Fritza Recktenwalda na orkiestrę dętą (1917) – austriacka ciekawostka z motywami polskimi |
16.00–16.30 |
Anna Stachura-BogusławskaKonsonanten, Konstelacje, Kontaminacje… Utwory Władysława Skwiruta z literą „k” w tytułach. Koncepcje i konteksty |
16.30–17.00 |
Tomasz Barszcz |
16.30–17.00 |
Marta Dziewanowska-Pachowska |
17.00–17.30 |
Kinga Fink |
17.00–17.30 |
Barbara Mielcarek-Krzyżanowska |
17.30–18.00 |
Izabela Zymer |
17.30–18.00 |
Marcin Simela Sub tuum praesidium Szymona Godziemba-Trytka – współczesne odczytanie brewiarzowej antyfony |
19.00 |
4 X 2024 Zespół Pałacowo-Parkowy w Ostromecku |
|||
8.45 – zbiórka 9.00 – wyjazd do Ostromecka |
|||
10.00 Powitanie, prezentacja Anna Tarnowska – Zastępca Dyrektor ds. UNESCO i Programów Międzynarodowych MCK Andrzej Gawroński – Kurator/Kierownik, administrator zbiorów instrumentów historycznych ZPP |
|||
10.30–11.15, Sala Koncertowa im. Andrzeja Szwalbego Wykład plenarny Marcin Trzęsiok „Przedmiotem muzyki jest życie”. Forma muzyczna jako organizm albo paradoksy muzyki absolutnej prowadzenie – Anna Nowak |
|||
11.15–12.00 Przerwa kawowa |
|||
Sekcja 3A Sala Koncertowa im. Andrzeja Szwalbego prowadzenie Violetta Kostka |
Sekcja 3B Gabinet Malarski prowadzenie Barbara Mielcarek-Krzyżanowska |
||
12.00–12.30 |
Natalia Kaszubska |
12.00–12.30 |
Beata Bolesławska- Lewandowska |
12.30–13.00 |
Agnieszka Nowok-Zych |
12.30–13.00 |
Małgorzata Sułek |
13.00–13.30 |
Bartłomiej Barwinek |
13.00–13.30 |
Magdalena Stochniol |
13.30–15.00 Przerwa obiadowa |
|||
Sekcja 4A Sala Koncertowa im. Andrzeja Szwalbego prowadzenie Sławomira Żerańska-Kominek |
Sekcja 4B Gabinet Malarski prowadzenie Maria Wilczek-Krupa |
||
15.00–15.30 |
Rafał Ciesielski Muzyka absolutna |
15.00–15.30 |
Grzegorz Kubies Dudy w malarstwie Hieronimusa Boscha |
15.30–16.00 |
Aleksandra Bilińska-Słomkowska |
15.30–16.00 |
Anna Wójcikowska |
16.00–16.30 |
Marta Tabakiernik |
16.00–16.30 |
Elżbieta Szczurko |
16.30–17.15 Przerwa kawowa |
|||
17.15–18.30 Referat (oprowadzanie po kolekcji) Beniamin Vogel – Kolekcja Zabytkowych Fortepianów im. Andrzeja Szwalbego, wiek XX – wiek XXI |
|||
19.00 – Koncert Hanna Kulenty – Cradle song (1994) na skrzypce, wiolonczelę i fortepian Łukasz Godyla – Ponte Vecchio (2015) na skrzypce, wiolonczelę i fortepian Marcin Kopczyński – Lamento e Trionfo (2006) na trio fortepianowe Zbigniew Bargielski – Landschaft der Erinnerungen / Krajobraz wspomnień (Witold Lutosławski in memoriam) (1994) na skrzypce, wiolonczelę i fortepian Hanna Kulenty – Fado (2018) na skrzypce, wiolonczelę i fortepian Paweł Kwapiński – Trio fortepianowe |
|||
20.00 Kolacja |
|||
21.30–22.00 powrót do Bydgoszczy |
5 X 2024 Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy ul. Gdańska 20 |
|||
Sekcja 5A Sala koncertowa |
Sekcja 5B Sala baletowa prowadzenie Elżbieta Szczurko |
||
9.00–9.30 |
Maria Wilczek-Krupa |
9.00–9.30 |
Ryszard Daniel Golianek |
9.30–10.00 |
Aleksandra Kłaput-Wiśniewska Zapomniana muzyka filmowa Henryka Czyża |
9.30–10.00 |
Agnieszka Leszczyńska |
10.00–10.30 |
Iwona Grodź |
10.00–10.30 |
Silvia Bruni |
10.30–11.00 |
Joanna Schiller-Rydzewska |
10.30–11.00 |
Paweł Pura |
11.00–11.30 |
Małgorzata Lisecka |
11.00–11.30 |
Klara Amelia ZienkiewiczDźwięcząca Czarodziejska góraTomasza Manna |
11.30–11.45 Przerwa kawowa |
|||
Sekcja 6A Sala koncertowa |
Sekcja 6B Sala baletowa prowadzenie Aleksandra Kłaput-Wiśniewska |
||
11.45–12.15 |
Agnieszka Szynk O polityce, feminizmie i środowisku. Próba systematyzacji problematyki poruszanej w utworach polskich reprezentantów pokolenia cyfrowych tubylców na podstawie źródeł prasowych |
11.45–12.15 |
Manuel A. Domínguez SalasRozumowanie abdukcyjne w procesie tworzenia muzyki |
12.15–12.45 |
Stefan Biedronka Społeczny świat trójmiejskiego środowiska muzyki improwizowanej |
12.15–12.45 |
Jolanta Bujas-Poniatowska |
12.45 Dyskusja końcowa |
Komitet naukowy
Beata Bolesławska-Lewandowska
Iwona Lindstedt
Małgorzata Lisecka
Barbara Mielcarek-Krzyżanowska
Anna Nowak
Violetta Przech
Komitet organizacyjny
Aleksandra Kłaput-Wiśniewska
Patryk Kusiak
Malwina Marciniak
Paweł Pura
Marcin Simela