https://fst.iai-tabah.ac.id/slot-dana/ https://teknik.stahnmpukuturan.ac.id/slot88/ http://diopeni.appdevel.cirebonkota.go.id/slot88/ http://sidara.appdevel.cirebonkota.go.id/slot123/

Kompozytorzy a muzyka użytkowa

Opublikowano: 15.04.2022

Transmisja

Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy

Wydział Kompozycji, Teorii Muzyki i Reżyserii Dźwięku

Pracownia Kultury Muzycznej i Folklorystyki

The Feliks Nowowiejski Academy of Music in Bydgoszcz

The Faculty of Composition, Theory of Music and Sound Engineering

The Centre for Musical Culture and Folklore Studies

Międzynarodowa Konferencja / The International Conference 

Kompozytorzy a muzyka użytkowa / Composers and Functional Music

27th-29th April 2022

27-29 kwietnia 2022

Kierownictwo naukowe / Conference Committee Chair

BARBARA MIELCAREK-KRZYŻANOWSKA


Środa / Wednesday 27th April 2022

Sesja I / Session 1 Użyteczność muzyki / Music and its functionality
Przewodniczenie / Chair: Anna Nowak

9.00 Otwarcie Konferencji / Opening speech – Prof. Elżbieta Wtorkowska, FNAM Rector

9.10 Grzegorz Piotrowski (Gdańsk)
Użytkowa, absolutna, użytecznie absolutna, absolutnie użyteczna… (Anachroniczne) wprowadzenie teoretyczne / Functional, absolute, functionally absolute, absolutely functional…: An (anachronistic) theoretical introduction

10.00 Ewa Schreiber (Poznań)
Do czego muzyka służy słuchaczom? Od typologii do tożsamości /
What do listeners need music for? From typology to identity

10.30 Blake Parham (Sydney)
Functional music and personal identity: A journey of émigré composers / Muzyka użytkowa a tożsamość osobista: [Osobista] podróż twórców na emigracji

11.00 Krzysztof Wyglądacz (Katowice)
Użytkowość, użyteczność, pożytek i szkoda – wątki epistemologiczne, estetyczne i etyczne w pedagogice kompozycji niemieckiego (pre)klasycyzmu / Utility, functionality, gain and loss: Epistemological, aesthetic and ethical motifs in the teaching of German (pre)classicist composition

11.30 – 12.00 przerwa / break


Sesja II / Session 2 Użyteczność muzyki / Music and its functionality
Przewodniczenie / Chair: Michał Zieliński

12.00 Mariusz Urban (Poznań)
Problematyka „użytkowości” katolickiej muzyki liturgicznej w perspektywie twórczości kompozytorów przełomu XVIII i XIX stulecia / The problem of ’utility’ in Roman Catholic Church music: A researcher’s perspective on the works of composers living in the late 18th and early 19th centuries

12.30 Marcin Simela (Bydgoszcz)
Rok w pieśni kościelnej“  op. 42 Mieczysława Surzyńskiego. Polskie „Orgelbüchlein“? / Mieczysław Surzyński’s A Year in Liturgical Music, Op. 42: The Polish Orgelbüchlein?

13.00 Violetta Przech (Bydgoszcz)
Kilka refleksji o „muzyce użytkowej” Zbigniewa Bargielskiego / Some reflections on Zbigniew Bargielski’s ’functional music’

13.30 Elżbieta Szczurko (Bydgoszcz)
Formy muzyki użytkowej w twórczości Piotra Mossa / Forms of functional music in the oeuvre of Piotr Moss

14.00 – 16.00 przerwa / break


Sesja III / Session 3 Kompozytorska autorefleksja / Composers’ self-reflection
Przewodniczenie / Chair: Elżbieta Szczurko

16.00 Aleksandra Brejza (Bydgoszcz)
Piosenki dla dzieci i ich kodalyowskie inspiracje, czyli o „użyteczności” w „120-tu lekcjach muzyki w klasach 1–3” Krystyny Stasińskiej / Children’s songs inspired by the Kodály method: On the ’functionality’ of music in Krystyna Stasińska’s 120 Music Lessons for Early Primary School

16.30 Jędrzej Rochecki (Bydgoszcz)
Muzyka z podręcznika / Coursebook music

17.00 Jakub Polaczyk (New York)
Muzyka użytkowa i muzyka klasyczna w refleksji kompozytorskiej / A composer’s reflections on functional versus classical music

17.30 Michał Zieliński (Bydgoszcz)
„Impresje” na głosy i smyczki — klasyka w krzywym zwierciadle / Impressions for voices and strings: A distorted image of classical pieces

19.00 KONCERT „Muzyka nie mniej ważna”, Sala Koncertowa AMFN ul. Gdańska
Roman Maciejewski (transkrypcje na dwa fortepiany), wyk. Katarzyna Rajs i Mariusz Klimsiak
Derwid (piosenki w aranżacjach Michała Szlempo), wyk. Kamila Abrahamowicz-Szlempo, Michał Szlempo



Czwartek / Thursday 28th April 2022 

Sesja IV / Session 4 Muzyka w filmie / Music for film
Przewodniczenie / Chair: Małgorzata Lisecka

9.00 Agata Kochanowska (Zielona Góra)
Richard Wagner Superstar. Od dzieła totalnego do soundtracku / Richard Wagner Superstar: From a complete work to a soundtrack

9.30 Laurentiu Beldean (Braşov)
Shifting sounds sequences within the audio-visual space of Hans Zimmer / Operowanie sekwencjami dźwiękowymi w przestrzeni audiowizualnej Hansa Zimmera

10.00 Olena Berehova (Kiev)
Music in cinema as a representation of national identity. The case of ” The Living Fire”, with music by Alla Zagaykevych / Muzykaw kinie jako przedstawienie tożsamości narodowej: Na przykładzie filmu pt. „Żywe ognisko” [Жива ватра] z muzyką Ałły Zahajkewycz

10.30 Anna Nowak (Bydgoszcz)
Kilka refleksji na temat muzyki filmowej Hanny Kulenty / Several reflections on Hanna Kulenty’s film music

11.00-11.30 przerwa / break


Sesja V / Session 5 Muzyka w filmie / Music for film
Przewodniczenie / Chair: Marcin Simela

11.30 Rastko Buljančević (Novi Sad)
Sounding Radicality. Musical Representation of Pathological Otherness in the Psychological Thriller “The Talented Mr. Ripley“ (1999) / Udźwiękowienie radykalne: Muzyczna ilustracja patologicznej odmienności w thrillerze psychologicznym pt. Utalentowany pan Ripley (1999)

12.00 Małgorzata Lisecka (Toruń)
O zastosowaniu muzyki awangardowej w kinie na przykładzie „Lśnienia“ Stanleya Kubricka / On utilizing avant-garde music in film: The case of Stanley Kubrick’s The Shining

12.30 Joanna Schiller-Rydzewska (Gdańsk)
Muzyka  filmowa w twórczości Marka Czerniewicza / Film music in the oeuvre of Marek Czerniewicz

13.00 Ewa Rzanna-Szczepaniak (Poznań)
Funkcje muzyki w filmie Janusza Nasfetera Dwie brygady / The functionality of music in Janusz Nasfeter’s film, Two Brigades

13.30-16.00 przerwa / break


Sesja VI / Session 6 Muzyka w teatrze / Music for theatre
Przewodniczenie / Chair: Aleksandra Kłaput-Wiśniewska

16.00 Małgorzata Gamrat (Lublin)
Między sceną dramatyczną a samodzielnym dziełem muzycznym: Liszt na służbie teatru / Between music for the stage and an autonomous musical work: Liszt serving theatre

16.30 Małgorzata Sułek (Łódź)
Średniowieczna opowieść rycerska w radiowej odsłonie –muzyka Witolda Lutosławskiego do słuchowiska „Legenda o Walgierzu Wdałym“ / The mediaeval epic as a radio play: Witold Lutosławski’s music to The Legend of Walter the Strong

17.00 Barbara Mielcarek-Krzyżanowska (Bydgoszcz)
Zygmunta Mycielskiego muzyka „z marginesu“ / Zygmunt Mycielski’s ’marginal’ music

17.30 Monika Fedyk-Klimaszewska (Gdańsk)
Nurt kabaretowy w twórczości Arnolda Schönberga i Benjamina Brittena / Cabaret songs in the oeuvres of Arnold Schönberg and Benjamin Britten



Piątek / Friday 29
th April 2022 

Sesja VII / Session 7 Użyteczność muzyki /Music and its functionality
Przewodniczenie / Chair: Ewa Schreiber

9.00 Izabela Zymer (Warszawa)
„W służbie wychowania i podniesienia społeczeństwa” – zadania pieśni masowej w ujęciu Zofii Lissy / ’In the name of educating and uplifting the society’: The functions of the mass song as seen by Zofia Lissa

9. 30 Aleksandra Kłaput-Wiśniewska  (Bydgoszcz)
„Na falach Brdy“. Historia piosenek o Bydgoszczy / Waves of the Brda River: A history of songs about Bydgoszcz

10.00 Magdalena Borowiec, Aleksandra Grochólska (Bydgoszcz)
Trzy odsłony muzyki użytkowej w Archiwum Kompozytorów Polskich BUW: teatr, film, festiwal / The three facets of functional music at the Polish Composers Archives of the University of Warsaw Library: theatre, film, festival

10.30-11.00 przerwa / break

Sesja VIII / Session 8 Użyteczność muzyki / Music and its functionality
Przewodniczenie / Chair: Barbara Mielcarek-Krzyżanowska

11.00 Krzysztof Rau (Wrocław)
Problem reprezentacji średniowiecza – neomediewalizm i neopoganizm w muzyce do gier komputerowych / The issue of reviving the sound of the Middle Ages: ’Neomedievalism’ and ’neopaganism’ in video game music

11.30 Andrzej Ojczenasz (Kraków)
Trendy w oprogramowaniu dla kompozytorów – w służbie kreatywności czy powielaniu zastanej estetyki? / Trends in the usage of computer software for composers: At the service of creativity or mere reproduction of the existing aesthetic?

12.00 Monika Biesaga (Bydgoszcz)
Kujawiak w twórczości użytkowej Andrzeja Marciniaka / The kujawiak in the functional music of Andrzej Marciniak

12.30 – Zakończenie konferencji – Kierownik naukowy / Conference Committee Chair’s closing speech

slot88 slot88 slot88 megasloto visa33 megasloto