Opublikowano: 19.02.2025
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
Sala Baletowa, ul. Gdańska 20
II Międzynarodowa Konferencja Studencka z cyklu
„Laboratorium Muzyczne: badanie – tworzenie – interpretacja”
2nd International Student Conference from the series
“Music Laboratory: research – creation – interpretation”
08-10 maja 2025
Patronat medialny: POLMIC
08 maja 2025
Sala Baletowa, ul. Gdańska 20
9.30 Otwarcie konferencji
Prorektor ds. nauki, dydaktyki i studentów dr Szymon Godziemba-Trytek
Prorector’s opening address
9.45 Powitanie gości
dr hab. Aleksandra Kłaput-Wiśniewska, prof. AMFN
Dean’s welcoming address
Przewodnicząca sesji: Barbara Michalec
10.00 Wiktoria Gołębiewska
Grafika muzyczna w perspektywie interpretacyjnej. Na marginesie rozważań Wojciecha Michniewskiego. Część druga
Musical graphic notation from an interpretative perspective. On the margin of Wojciech Michniewski’s considerations. Part two
10.30 Mateusz Pieróg
Kompozytor-gatekeeper: Medialne koncepcje kształtowania informacji w muzycznym dziele radiowym na przykładzie opery-oratorium Odys płaczący Tadeusza Szeligowskiego
The composer as gatekeeper: Media concepts of shaping information in a musical radio work exemplified by the opera-oratorio Odys płaczący by Tadeusz Szeligowski
11.00 Tomasz Trzciński
Live Aid: muzyka w walce z głodem w Etiopii. Analiza wpływu wydarzenia z perspektywy studiów kulturowych i teorii sztuki
Live Aid: Music in the battle against hunger in Ethiopia. An analysis of its impact from the perspective of cultural studies and art theory
11.30 Przerwa kawowa / Coffee break
12.00 Hi§tory – rozmowa z dr. hab. Michałem Dobrzyńskim, prof. AMFN
Conversation with dr hab. Michał Dobrzyński, prof. AMFN
13.30 Przerwa / Break
Przewodniczący sesji: Wojciech Urbaniak
15.00 Stanisław Godek
Misterium Aleksandra Skriabina jako zapowiedź XX-wiecznego happeningu
Aleksander Scriabin’s Mysterium as a foreshadowing of the 20th-century happening
15.30 Oliwia Szymańska
Kazimierz Sikorski – zapomniany twórca i wychowawca wielu kompozytorów polskich
Kazimierz Sikorski – a forgotten composer and mentor of many Polish composers
16.00 Wojciech Wieczorek
Mit i muzyka
Myth and music
16.30 Przerwa / Break
Młyny Rothera
17.30 Warsztaty / Workshop Młyny Rothera
Jakub Śliwiński, Grzegorz Samson
20.00 Park Club – Integration
09 maja 2025
Sala Baletowa, ul. Gdańska 20
9.30 prof. dr hab. Iwona Lindsted prof. UW
Muzykologia cyfrowa: współczesne wyzwania i możliwości
Digital musicology: contemporary challenges and opportunities
11.00 Przerwa kawowa / Coffee break
Przewodniczący sesji: Grzegorz Samson
11.30 Cornelia Picej
Intensification and form in Karl Amadeus Hartmann’s Gesangsszene (1963)
Intensyfikacja i forma w Gesangsszene (1963) Karla Amadeusa Hartmanna
12.00 Diana Cardoș
Narracyjność i intertekstualność w Impromtu f-moll op. 142 Schuberta
Narrativity and intertextuality in Schubert’s Impromptu F minor, op. 142
12.30 Viktoria Maysun
Powiązania między jazzem a muzyką klasyczną: od renesansu do współczesności
The interconnections between jazz and classical music: From Renaissance to present day
13.00 Mykhailo Maksymchuk
Sztuczna inteligencja w tworzeniu muzyki
AI in music creation
13.30 Przerwa / Break
Przewodnicząca sesji: Wiktoria Obuchowicz
15.00 Joanna Czarny
Muzyka jako ogród. Kreowanie przestrzeni natury w twórczości Takemitsu oraz Blooming Object
Music as a graden. The creation of natural spaces in the works of Takemitsu and Blooming Object
15.30 Mikołaj Sarad
Jak ćwiczyć współczesne utwory? Problematyka i wyzwania muzyki nowej z perspektywy wykonawcy na przykładzie wybranych utworów z literatury saksofonowej
How to practise contemporary pieces? Issues and challenges of new music from a performer’s perspective using examples of selected works from the saxophone literature
16.00 Wojtech Urbaniak
Dialog klasycyzmu i romantyzmu w Miserere Józefa Władysława Krogulskiego
Dialogue of classicism and romanticism in Józef Władysław Krogulski’s Miserere
16.30 Juan Ignacio Sáenz
Współtworzenie i odtworzenie: techniczne i interpretacyjne podejścia do utworów Logwa Kwa T (b) i Hau (b) na skrzypce solo Pabla Araya (on-line)
Co-creation and re-creation: Technical and interpretative approaches to Pablo Araya’s Logwa Kwa T (b) and Hau (b) for violin solo (on-line)
17.00 Przerwa / Break
18.30 Grzegorz Samson
Instalacja dźwiękowa
Sound instalation
20.00 Park Club – Integration
10 maja 2025
Sala Koncertowa, ul. Gdańska 20
18.00 Koncert kompozytorski
Concert