https://fst.iai-tabah.ac.id/slot-dana/ https://teknik.stahnmpukuturan.ac.id/slot88/ http://diopeni.appdevel.cirebonkota.go.id/slot88/ http://sidara.appdevel.cirebonkota.go.id/slot123/

LABORATORIUM MUZYCZNE | II Międzynarodowa Konferencja Studencka

Opublikowano: 19.02.2025

Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy

Sala Baletowa, ul. Gdańska 20 

 

II Międzynarodowa Konferencja Studencka z cyklu

„Laboratorium Muzyczne: badanie – tworzenie – interpretacja”

      

    2nd International Student Conference from the series 

“Music Laboratory: research – creation – interpretation”

08-10 maja 2025

 

Patronat medialny: POLMIC


08 maja 2025

Sala Baletowa, ul. Gdańska 20

9.30 Otwarcie konferencji 

Prorektor ds. nauki, dydaktyki i studentów dr Szymon Godziemba-Trytek

Prorector’s opening address

9.45 Powitanie gości

dr hab. Aleksandra Kłaput-Wiśniewska, prof. AMFN

Dean’s welcoming address

Przewodnicząca sesji: Barbara Michalec

10.00 Wiktoria Gołębiewska 

Grafika muzyczna w perspektywie interpretacyjnej. Na marginesie rozważań Wojciecha Michniewskiego. Część druga 

Musical graphic notation from an interpretative perspective. On the margin of Wojciech Michniewski’s considerations. Part two

10.30 Mateusz Pieróg 

Kompozytor-gatekeeper: Medialne koncepcje kształtowania informacji w muzycznym dziele radiowym na przykładzie opery-oratorium Odys płaczący Tadeusza Szeligowskiego

The composer as gatekeeper: Media concepts of shaping information in a musical radio work exemplified by the opera-oratorio Odys płaczący by Tadeusz Szeligowski

11.00 Tomasz Trzciński 

Live Aid: muzyka w walce z głodem w Etiopii. Analiza wpływu wydarzenia z perspektywy studiów kulturowych i teorii sztuki

Live Aid: Music in the battle against hunger in Ethiopia. An analysis of its impact from the perspective of cultural studies and art theory

11.30 Przerwa kawowa / Coffee break

12.00 Hi§tory – rozmowa z dr. hab. Michałem Dobrzyńskim, prof. AMFN

 Conversation with dr hab. Michał Dobrzyński, prof. AMFN 

13.30 Przerwa / Break

Przewodniczący sesji: Wojciech Urbaniak 

15.00 Stanisław Godek 

Misterium Aleksandra Skriabina jako zapowiedź XX-wiecznego happeningu 

Aleksander Scriabin’s Mysterium as a foreshadowing of the 20th-century happening

15.30 Oliwia Szymańska 

Kazimierz Sikorski – zapomniany twórca i wychowawca wielu kompozytorów polskich

Kazimierz Sikorski – a forgotten composer and mentor of many Polish composers

16.00 Wojciech Wieczorek 

Mit i muzyka

Myth and music

16.30 Przerwa / Break 

Młyny Rothera

17.30 Warsztaty / Workshop Młyny Rothera 

Jakub Śliwiński, Grzegorz Samson

20.00 Park Club – Integration


09 maja 2025

Sala Baletowa, ul. Gdańska 20

9.30 prof. dr hab. Iwona Lindsted prof. UW

Muzykologia cyfrowa: współczesne wyzwania i możliwości 

Digital musicology: contemporary challenges and opportunities

11.00 Przerwa kawowa / Coffee break

Przewodniczący sesji: Grzegorz Samson 

11.30 Cornelia Picej 

Intensification and form in Karl Amadeus Hartmann’s Gesangsszene (1963)

Intensyfikacja i forma w Gesangsszene (1963) Karla Amadeusa Hartmanna

12.00 Diana Cardoș 

Narracyjność i intertekstualność w Impromtu f-moll op. 142 Schuberta 

Narrativity and intertextuality in Schubert’s Impromptu F minor, op. 142

12.30 Viktoria Maysun

Powiązania między jazzem a muzyką klasyczną: od renesansu do współczesności

The interconnections between jazz and classical music: From Renaissance to present day

13.00 Mykhailo Maksymchuk 

Sztuczna inteligencja w tworzeniu muzyki

AI in music creation

13.30 Przerwa / Break

Przewodnicząca sesji: Wiktoria Obuchowicz 

15.00 Joanna Czarny

Muzyka jako ogród. Kreowanie przestrzeni natury w twórczości Takemitsu oraz Blooming Object

Music as a graden. The creation of natural spaces in the works of Takemitsu and Blooming Object

15.30 Mikołaj Sarad 

Jak ćwiczyć współczesne utwory? Problematyka i wyzwania muzyki nowej z perspektywy wykonawcy na przykładzie wybranych utworów z literatury saksofonowej

How to practise contemporary pieces? Issues and challenges of new music from a performer’s perspective using examples of selected works from the saxophone literature

16.00 Wojtech Urbaniak

Dialog klasycyzmu i romantyzmu w Miserere Józefa Władysława Krogulskiego 

Dialogue of classicism and romanticism in Józef Władysław Krogulski’s Miserere

16.30 Juan Ignacio Sáenz

Współtworzenie i odtworzenie: techniczne i interpretacyjne podejścia do utworów Logwa Kwa T (b) i Hau (b) na skrzypce solo Pabla Araya (on-line)

Co-creation and re-creation: Technical and interpretative approaches to Pablo Araya’s Logwa Kwa T (b) and Hau (b) for violin solo (on-line) 

17.00 Przerwa / Break

18.30 Grzegorz Samson

Instalacja dźwiękowa

Sound instalation

20.00 Park Club – Integration 


10 maja 2025

Sala Koncertowa, ul. Gdańska 20 

18.00 Koncert kompozytorski

          Concert 

 

 pastedGraphic.png

slot 88